Deputații refuză să discute despre starea de lucruri pe Aeroportul Internațional Chișinău, după concesionarea acestuia
Aleșii poporului nu vor să cunoască starea de lucruri pe Aeroportul Internațional Chișinău și dacă au fost executate lucrările ce derivă din contractul de concesiune. Deși încă acum un an, la 3 decembrie 2015, a fost constituită o Comisie parlamentară de anchetă în acest sens, care deja la 1 mai curent a finalizat Raportul, deputații au refuzat în repetate rânduri ca acesta să fe prezentat în plenul Legislativului. Deputatul Iurie Țap, unul dintre membrii Comisiei, susține că va transmite documentul Procuraturii Generale, Centrului Național Anticorupție, Procuraturii Anticorupție și Guvernului, deoarece în ședința de ieri, 17 noiembrie, deputații au refuzat introducerea subiectului pe ordinea de zi.„La 3 decembrie 2015 a fost creată Comisia parlamentară de anchetă pentru a evalua executarea angajamentelor ce derivă din contractul de concesiune a Aeroportului Internațional Chișinău și a terenului aferent acestuia. La 1 mai Raportul Comisiei a fost finalizat, la 8 iunie a fost aprobat. În iulie am insistat pentur audierea acestui Raport, dar nu am fost auziți. S-a promis că la revenire vom audia acest Raport. Am insistat de mai multe ori din numele Comisiei, dar s-a invicat problema alegerilor. Am depășit și această perioadă, de aceea la ședința biroului ermanent de vineri ampropus pentru ordinea de zi, biroul a respins”, a declarat Iurie Țap.
Țap a solicitat prezentarea Raportului respectiv în ședințele Plenului din următoarea săptămână, motivând prin faptul că problema este una importantă, „pornind de la responsabilitatea pe care o are Parlamentul și deputații”.
Liberal-democratul a declarat, în numele celor patru deputați care au semnat raportul de alternativă, că săptămâna viitoare îl vor face public și îl vor adresa Procuraturii Generale, Centrului Național Anticorupție, Procuraturii Anticorupție, Guvernului pentru a examina starea de lucruri care a fost atestată. „Transparența sau este, sau nu este, dle președinte!”, a conchis Țap.
Deputații au evitat să se expună asupra subiectului și au refuzat să introducă chestiunea pe ordinea de zi pentru săptămâna viitoare.
În noiembrie 2015, preşedintele Comisiei privind evaluarea contractului de concesionare a Aeroportului Internaţional Chişinău, ministrul Justiţiei, Vladimir Cebotari, a recunoscut că „Avia Invest” nu a îndeplinit unele prevederi stipulate în acord, dar a declarat că nu există motive de reziliere a contractului.
La început de septembrie 2013, Compania „Avia Invest” a primit în concesiune Aeroportul Internaţional Chişinău pentru 49 de ani, întreprinderea angajându-se să modernizeze aeroportul şi să facă investiţii de 244,2 milioane de euro.
Citiți și
Raportul confidenţial al Comisiei ministrului Cebotari şi concesionarea Aeroportului