Principală  —  Ştiri  —  Social   —   (foto) „Compania-fantomă” nu răspunde la…

(foto) „Compania-fantomă” nu răspunde la telefon, dar scrie mesaje pe Facebook! Ce spune „Fly One” despre 170 de pasageri blocați mai bine de 20 de ore în Grecia

Cei 170 de pasageri ai cursei Heraklion-Chișinău, operate de compania „Fly One”,  care trebuiau să ajungă pe Aeroportul Internațional Chișinău încă la 2 iulie, ora 14.10, continuă să se afle pe Insula Creta, Grecia. Aeronava a aterizat pe aeroportul internațional „Nikos Kazantzakis” imediat după decolare „din cauza unui semnal parvenit de la sistemul de comandă al aeronavei, care a impus necesitatea unor verificări suplimentare”, anunță astăzi pe pagina sa de Facebook compania „Fly One”. Se întâmplă după ce pe rețelele de socializare au apărut zeci de reacții negative față de serviciile prestate de entitatea respectivă, aceasta fiind etichetată drept „companie-fantomă” de către persoanele care au procurat bilete de la „Fly One”.

În timp ce în spațiul virtual mai mulți pasageri semnalează că au rămas mai mult de șapte ore în Aeroportul de pe Insula Creta, fără a primi vreo informație de la echipaj, pe pagina de Facebook, compania aeriană scrie că „la bordul aeronavei se aflau 170 de pasageri care au fost cazați și asigurați cu produse alimentare, ei urmând a fi transportați la Chișinău astăzi, 03.07.2017”.

Pe panoul online al zborurilor, afișat de Aeroportul Internațional Chișinău, se precizează că zborul se reține până la ora 23.00.

Iată cum compania explică, pe Facebook, situația creată: „Incidentul a avut loc din cauza unui semnal parvenit de la sistemul de comandă al aeronavei, care a impus necesitatea unor verificări suplimentare. Deși este o situație neprevăzută, în acest caz, este o procedură obişnuită care vizează securitatea pasagerilor și siguranța aeronautică. Astfel, echipajul aeronavei care este unul profesionist, a decis să revină în aeroport unde nava este supusă unor verificări tehnice suplimentare”.

Între timp, pe pagina oficială a companiei nu este plasată nicio informație despre reținerea cursei Heraklion-Chișinău.

Unul dintre pasagerii cursei respective scrie pe o rețea de socializare că cele 170 de persoane au fost cazate într-un hotel din apropierea aeroportului abia noaptea târziu, iar până la acest moment nu au primit vreo informație despre zbor.

„Iubitorilor de situatii extreme le sugerez sa-si cumpere bilet de la FlyOne si sa mearga in vacanta. Compania asigura o experienta de neuitat pe parcursul zborului cu avioane defecte, cabine depresurizate si jungle adventure in aeroport pe parcurs de o zi. Aventura va continua prin stimularea rabdarii. Este nevoie de persoane capabile sa reziste in conditii de stres si sa se descurce individual. O singura conditie, sa aveti suficienti bani cash veti avea nevoie de ei pentru a va gasi un bilet la retur daca veti avea noroc. Daca nu aventura se va prelungi….Apropo, daca cineva in aeroport va intreba What is this Fly One sa nu ii credeti este tot o parte a jocului!!!! Mai tineti minte filmul cu Michael Douglas „The Game” ei, cam asa e doar ca am platit mai putin, sper la reintoarcere sa nu primesc un bon aditional. Desi, deja se aduna bonurile….Cu drag, din jungla”, scrie pe Facebook, Victoria Bucătaru.

Printre nemulțumirile exprimate în spațiul virtual de către clienții care au apelat la serviciile „Fly One” se numără, starea rea a aeronavelor, amânări și rețineri fără explicație. Totodată, clienții susțin că la numerele de telefon afișate de companie nu răspunde nimeni, la fel se întâmplă și cu mesajele tranmise prin e-mail.

Am apelat în repetate rânduri la numărul de telefon afișat de companie, dar de fiecare dată robotul  a anunțat că toți operatorii sunt ocupați. Același răspuns l-au primit și pasagerii care au încercat să contacteze administrația „Fly One”.

Fondată în septembrie 2015, Fly One a cunoscut o dezvoltare rapidă. În aprilie 2016, a operat primele curse charter, iar în iunie a lansat prima cursă regulată de pasageri, către Moscova. Astăzi, numărul curselor operate de Fly One a ajuns la 17. Fly One este administrată de către Mircea Maleca, fost director al Autorităţii Aeronautice Civile și fost director al Companiei Air Moldova. Maleca a demisionat din funcția de director Air Moldova la doar o săptămână după ce, mai multe zboruri ale companiei au fost amânate, iar zeci de pasageri au fost nevoiți să aștepte ore în șir în aeroport. În prezent, la Fly One angajată sora lui Vladimir Cebotari, Mariana Tabuică, fost director financiar la ÎS, Moldatsa”, iar oficial, proprietarii companiei sunt românul Nicu Berla, Andrei Ţurcan şi Tudor Carabadjac, despre care anticoruptie.md a scris, în mai 2016, că este fostul socru al lui Mircea Maleca, fost director al Autorităţii Aeronautice Civile. Până în septembrie 2016, soţia ministrului Justiției Vladimir Cebotari a fost co-acţionar la compania aeriană respectivă. Maria Cebotari, soția ministrului Justiției, s-a retras din acţionariatul companiei aeriene după ce în presă au apărut informaţii despre implicarea familiei ministrului în această afacere.