Principală  —  Ştiri  —  Social   —   (doc) CV-ul și averea candidatului…

(doc) CV-ul și averea candidatului pentru funcția de director al Consiliului de administrație ANRE

Astăzi, Parlamentul urmează să ia decizia de numire în funcție a directorului Consiliului de administrație ANRE. Candidatura propusă pentru această funcție este Tudor Copaci, fos­t secre­tar gene­ral al Guver­nu­lui. Copaci este direc­tor gene­ral al Agen­ți­ei Pro­pri­e­tă­ții Publi­ce (AAP), fiind ales în toamna anului trecut în această funcție. 

Tudor Copaci a fost director APP și în perioada 2009-2013. El a deținut și alte funcții importante în stat cum ar fi cea de viceministru al economiei, în două rânduri, între 2008-2009 și 2013-2015. Tudor Copaci s-a născut la 14 iunie 1971 și este specialist în finanțe. Este absolvent al Universității de Stat din Moldova (USM) și a Academiei de Studii Economice (ASEM), Facultatea de Finanțe.

În 2015, Copaci indică în declarația sa avere un venit de peste 125.000  lei din activitatea la Ministerul Economiei și aproape 17.000 lei din servicii de administrare la Combinatul Poligrafic din Chișinău, precum și 2331 lei din activitatea didactică la USM.  Din societățile la care este membru sau președinte al consiliului de observatori, Copaci a obținut peste 500.000 lei. Acesta deține două apartamente cu suprafața de 68,7 m.p. și, respectiv, 55,4 m.p., precum și două garaje. Copaci mai are în posesie două automobile, unul marca Mitsubishi Pajero  obținut în 2009 și un Toyota Carina, cumpărat în 2012. La capitolul Active financiare, Tudor Copaci indică mai multe conturi curente și 4 depozite bancare. Acesta deține și o cota parte la S.A. „IPTEH” ( 5710 acțiuni) și 20% la IM „Osmanli Company”.

Pentru funcția de director în Consiliul ANRE au mai despus dosarele Ion Matei, Mihail Cernei, Alexandru Lupan, Iurie Ursu, Vasile Daud, Ruslan Surugiu, Sergiu Ungureanu, Adrian Cazacu și Anatolie Cainareanu.

Regulamentul de activitate al ANRE prevede cinci directori ai Consiliului de administrației al Agenției. Respectiv, fiecare dinte ei conduce câte un departament al instituției: departamentul reglementare, departamentul investiții și calitate, departamentul monitorizare și control a activității licențiate, departamentul tarife și analize economice, departamentul juridic și licențiere.

Dosarele de concurs au fost depuse în perioada 2 – 20 ianuarie 2017. Concursul a fost anunțat pe data de 21 decembrie 2016, atunci când, prin decizia Comisiei, a fost aprobat și publicat pe site-ul Parlamentului anunțul de desfășurare a concursului și Regulamentul.

Sursa foto: unimedia.info