Câte milioane de lei au cheltuit partidele pentru a ajunge în Parlament
În campania electorală pentru alegerile parlamentare din 24 februarie 2019 partidele politice din R. Moldova au investit milioane de lei pentru a-și asigura un loc în viitorul Parlament.
Partidul Democrat din Moldova (PDM) este lider la capitolul venituri și cheltuieli în această campanie electorală. Timp de cinci săptămâni, formațiunea politică aflată la guvernare a avut venituri de 30,2 milioane de lei. Cea mai importantă parte a sumei, 24 de milioane de lei, partidul a obținut-o din donațiile făcute în această perioadă de peste o mie de persoane. Totodată, majoritatea sumei a fost investită pentru publicitate și promovare la posturile de televiziune din R. Moldova. În ultima săptămână de campanie electorală, cei mai generoși donatori ai PDM au fost deputatul Petru Știrbate și managerul Mihail Sandic. Aceștia au sponsorizat partidul cu câte 50 de mii de lei.
Pe locul doi la capitolul investiții financiare în campania pentru scrutinul parlamentar se află Partidul „Șor”. Formațiunea a avut venituri și cheltuieli de 19,8 milioane de lei. La fel ca PDM, Partidul „Șor” a cheltuit banii pentru publicitate și promovare la tv, radio, în presa scrisă și în mediul online. Cei mai generoși sponsori ai Partidului „Șor” în cea de-a cincea săptămână de campanie sunt consilierul Boris Salov, managerul Serghei Burduh și consultantul în probleme economice Ana Glavatschih. Cei trei au donat câte o sută de mii de lei.
Partidul Sociațiștilor din R. Moldova (PSRM) a avut investiții mult mai modeste în această campanie cumparativ cu formațiunile menționate anterior. PSRM a avut un buget de 5,4 milioane de lei, din care peste 800 de mii de lei constituie donații ale persoanelor fizice.
Blocul electoral ACUM, format din partidele PAS și PPDA, a cheltuit 1,8 milioane de lei.
Partidul Comuniștilor din R. Moldova (PCRM) a cheltuit în campanie peste un milion de lei.