(DOC) Cât l-a costat pe candidatul lui Usatîi publicitatea TV și cea stradală
Dumitru Ciubașenco, candidatul lui Renato Usatîi la algerile prezidențiale din 30 octombrie, aproape necunoscut opiniei publice, a cheltuit în primele două săptămâni de campanie electorală 4 456 088 de lei. Deși considerabilă, suma este de trei ori mai mică decât cea investită de candidatul democrat Marian Lupu.
Bugetul, susține jurnalistul și mai nou politicianul Ciubașenco a fost format din donațiile în bani a 256 de persoane și din donațiile sub formă de servicii de transport, acordate de alți 202 de simpatizanți. Cea mai mare donație (52 de mii de lei) a fost făcută de Valeriu Petroe la 11 octombrie.
Ca și în cazul celorlalți pretendenți la șefia statului, majoritatea banilor a fost plătită pentru publicitate. În cazul candidatului partidului „Partidul Nostru”, suma este de 3 849 011 lei. Numai pentru spoturile difuzate la televiziune, Dumitru Ciubașenco a investit puțin peste 3 milioane de lei. În timp ce promovarea pe panouri stradale, susține candidatul, a costat circa 220 de mii de lei.
Citiți AICI cine sunt benefciarii televiziunilor din Moldova
Pentru articole promoționale cu simbolul partidului sau imaginea sa, PN a achitat 162 540 de lei. Alți 300 de mii de lei, potrivit raportului financiar pentru 30 septembrie-14 octombrie, au acoperit cheltuielile de transport, iar circa 43 de mii de lei a costat plata pentru chiria autoturiselor și a sălilor de întrunire cu alegătorii.