Un lot de ajutor umanitar în valoare de circa 2 milioane de lei a fost donat către Centrul Unic de gestionare a Crizei
Kaufland Moldova, în parteneriat cu Asociația Obștească Moldova AID, a donat un lot de ajutor umanitar către Centrul Unic de Gestiune a Crizei a Guvernului Republicii Moldova în valoare de circa 2 milioane de lei. Produsele alimentare neperisabile, produsele de igienă și pentru copiii au fost transportate la depozitul Ministerului Muncii și Protecției Sociale din orașul Vatra. Inițiativa companiei face parte din acțiunile comunitare de sprijin pentru refugiații din Ucraina
„Suntem impresionați de empatia și solidaritatea moldovenilor față de situatia tragică din Ucraina. La rândul nostru, suntem o companie prezentă în toate țările afectate de conflict, ne-am responsabilizat ca de fiecare dată și ne-am implicat imediat pentru a oferi ajutor. Ne-am alăturat acestui efort desfășurat la scară națională de către autoritățile naționale și locale, ONG-uri și voluntari”, a menționat Cristina Aramă, PR manager Kaufland Moldova.
Donația a fost realizată cu suportul și implicarea A.O. Moldova AID, un partener strategic și de încredere, alături de care Kaufland Moldova a implementat mai multe proiecte de responsabilitate socială. Prin intermediul acestora, am reușit să ajungem la cât mai mulți beneficiari.
„Rolul sectorului ONG este esențial pentru a evita efectele pe termen lung ale acestei crize umanitare. Încă din prima zi, am acționat aici și acum pentru ca să oferim un sprijin persoanelor refugiate ce au nevoie de ajutor imediat. La apelul autorităților, cu suportul nostru, Kaufland Moldova a oferit o donație generoasă sub formă de produse alimentare și de igienă către Centrul Unic de gestionare a Crizei. Doar împreună, fiind solidari, putem trece peste această perioadă deloc ușoară pentru noi toți” , a menționat Victoria Dunford, Președinta Moldova AID.
Prezent la eveniment, Secretarul general al Ministerului Muncii și Protecției Sociale, Tudor Mancaș, a mulțumit întregii echipe Kaufland pentru implicare și operativitate, menționând că, autoritățile depun toate eforturile pentru a gestiona eficient criza refugiaților.
„Țin să mulțumesc companiei Kaufland Moldova pentru acest lot de ajutor umanitar, care va fi distribuit centrelor de plasament temporar, precum și către Autoritățile Publice Locale unde se află refugiații din Ucraina. Vreau să menționez că astăzi, criza refugiaților este un efort comun, un îndemn de solidaritate și implicare”, a menționat Tudor Mancaș, Secretarul general al Ministerului Muncii și Protecției Sociale.
De asemenea, Kaufland Moldova, cu sprijinul A.O. „Primăvara care ne Unește ”, a oferit un lot de produse alimentare și de igienă în valoare de peste 120.000 MDL pentru 350 de refugiați din Ucraina aflați în centrele de plasament din Municipiul Bălți.
O altă donație în valaore de peste 800.000 MDL a fost redirecționată către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență al MAI. Acest ajutor umanitar va acoperi o parte din necesitățile primare a fluxului de refugiați, care vin din Ucraina la Centrele provizorii.
Amintim că, retailerul se implică de la începutul crizei umanitare,
prin intermediul asociațiilor neguvernamentale partenere, în colaborare cu autoritățile naționale și locale. Compania oferă bunuri în valoare de peste 10 milioane de lei: produse alimentare neperisabile și articole de igienă.
Lista necesităților și volumul donațiilor vor fi completate constant, iar contribuția Kaufland va fi realizată etapizat, în coordonare cu instituțiile responsabile.
Printre acțiunile Kaufland Moldova se numără colectarea de alimente şi produse de igienă alături de Banca de Alimente Au fost asigurate 4.200 de porții de mâncare caldă pentru refugiaţii cazați la trei centre de plasament din Chișinău și Bălți.
Precizăm că, primul lot de produse de primă necesitate, în valoare de 500.000 MDL, a fost direcționat în parteneriat cu Organizația Internațională pentru Migrație (OIM Migration) către Centrul Unic de gestiune a crizei autorizat de Guvernul Republicii Moldova.
Despre Kaufland Moldova
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1 300 de magazine în 8 țări, 132 000 de angajați și o rețea de 6 magazine în Republica Moldova. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Compania crede în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia. De aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.md.
P.