„Un apel în plus, fără motiv real, înseamnă un apel în minus pentru cineva care chiar are nevoie”. Recomandările Serviciului 112

„Aproape 50% dintre apeluri au fost non-urgente”, transmite Serviciul 112, cu referire la cele peste 1000 de apeluri efectuate între orele 00:00 – 08:00, 21 aprilie 2025. În acest context, Serviciul 112 recomandă: „nu blocați liniile cu apeluri nejustificate!”.
Potrivit unui comunicat publicat astăzi, 21 aprilei 2025, pe pagina oficială de Facebook a Serviciului 112, „în această dimineață, în intervalul de ore 00:00 – 08:00, operatorii Serviciul 112 au preluat 1.060 de apeluri la numărul unic de urgență 112”.
„Numărul apelurilor de urgență a înregistrat o creștere de aproximativ 35%, iar aproape 50% dintre apeluri au fost non-urgente, blocând resursele pentru cazurile cu adevărat grave”, se mai arată în comunicat.
În acest context, Serviciul 112 a venit cu următoarele recomandări, menționând că „un apel în plus, fără motiv real, înseamnă un apel în minus pentru cineva care chiar are nevoie”:
- Sunați la 112 doar în caz de urgențe reale!
- Nu blocați liniile cu apeluri nejustificate!
- Fiți responsabili și solidari!