Principală  —  Ştiri   —   ULTIMA ORĂ/ Cursa Chișinău -…

ULTIMA ORĂ Cursa Chișinău – Iași NU va fi suspendată din 5 februarie, anunță CFM

Sursa: CFM

UPDATE 17:40 CFM anunță că cursa Chișinău – Iași (Socola) NU va fi suspendată de luni, 5 februarie 2024. Astfel, biletele achiziționate pentru data de 5 februarie sunt valabile.

„Departamentul tehnic în următoarele zile va lucra în regim de urgență, pentru a asigura deservirea cursei Chișinău – Iași (Socola) cu trenurile de tip D1M”, notează CFM.

Trenul va circula conform orarului:

  • 06:27 Plecarea din Chișinău, ajunge la Iași la ora 11:12.
  • 17:40 Plecarea din Iași, ajunge la Chișinău la ora 22:16.

Știrea inițială 17:19:

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spînu susține că a primit „asigurări” din partea reprezentanților Căii Ferate din Moldova (CFM) că „se va lucra în regim de urgență” pentru a nu fi sistată operarea rutei Chișinău – Iași (Socola).

„După anunțul Calea Ferată din Moldova referitor la sistarea cursei Chișinău – Iași (Socola), am solicitat reevaluarea deciziei pentru a nu admite acest lucru. În acest sens, departamentul tehnic CFM mi-a dat asigurări că în următoarele zile se va lucra în regim de urgență pentru ca ruta Chișinău – Iași (Socola) să circule fără întreruperi”, a scris Andrei Spînu pe rețelele de socializare.

CFM a anunțat miercuri, 31 ianuarie, că începând cu data de 5 februarie 2024, inclusiv, cursa Chișinău – Iași (Socola), va fi sistată din cauza „unor probleme tehnice”.

Reprezentanți nu au precizat când ar putea fi reluate cursele din și spre Iași.

„Procedura de restituire a banilor pentru bilete:

Pentru pasagerii care și-au cumpărat biletele la casele gării, restituirea sumei achitate se va efectua la aceste puncte de vânzare.

Pentru pasagerii care au achiziționat biletele online, suma va fi rambursată pe cardul bancar utilizat în tranzacție”, conform CFM.

Cursa Chișinău – Iași era operată de două ori pe zi, de luni până duminică.

Informațiile privind „probleme tehnice” au venit la câteva zile după anunțul șefului Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) Oleg Tofilat privind depunerea cererii de demisie din funcție luni, 29 ianuarie. Informația a fost confirmată pentru ZdG de Tofilat, care nu a vrut să comenteze public motivele demisiei spunând că nu ar vrea să „afecteze procesele sau activitatea operațională”. Întrebat dacă ar urma să ocupe altă funcție publică, directorul CFM a spus că nu intenționează.

În luna mai a anului 2022, Calea Ferată din Moldova anunța că „datorită bunei gestionări a activităților operaționale, dar și a acțiunilor de dezvoltare și menținere a infrastructurii”, a achitat integral restanțele salariale acumulate pe parcursul anilor precedenți față de angajații întreprinderii. 

ZdG a relatat recent că, în ultimul an, CFM a ajuns să se confrunte din nou cu probleme financiare, fiind acumulate noi restanțe salariale. Eduard Calancea, vicedirector al CFM responsabil de activitatea economică, a admis că toți angajații întreprinderii nu și-au primit salariile pentru ultimele două luni

„Noi lucrăm în continuare cu conducerea companiei ca să reducem aceste restanțe salariale. Există un program întreg de acțiuni care se desfășoară. Asta e ce pot să vă spun acum, la moment, pentru că nu am dreptul să întru în aceste detalii. Credeți-mă, noi la CFM avem două priorități: salariații companiei, aici se depun toate eforturile ca oamenii să primească în timp remunerarea muncii și menținerea activității operaționale a companiei. Pe aceste două elemente ne focusăm în continuare. Cauza reținerilor salariale este conjunctura economică, ca urmare a conflictului care este în regiune. Au scăzut drastic transporturile de marfă, care ne-au afectat direct”, a declarat anterior Eduard Calancea. 

Cum au câștigat rușii dreptul de a diagnostica vagoanele CFM. Licitație cu acuzații și o contestație: „Când a venit refuzul de la ANSC, am rămas șocată”

CFM este compania națională de transport feroviar a R. Moldova care administrează infrastructura, transportul de călători și marfă pe calea ferată, fiind considerată cea mai mare întreprindere de stat, cu circa 6 mii de angajați.