Troleibuzele articulate aduse recent din Belarus nu pot circula pe bulevardul Ștefan cel Mare din cauza denivelărilor din asfalt. Soluția municipalității
Probleme cu noile troleibuze articulate cumpărate recent din Belarus. Acestea nu pot fi puse deocamdată în circulație din cauza denivelărilor asfaltului din preajma stațiilor de pe bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt. O recunoaște primarul capitalei care spune că în timpul apropiat denivelările vor fi frezate, iar troleibuzele care au capacitatea de 162 persoane vor putea fi puse pe ruta 22, așa cum a fost planificat. Declarațiile au fost făcute în cadrul unei emisiuni la NTV Moldova.
Ion Ceban a declarat că aceasta este o soluție provizorie, dar unica posibilă ca aceste troleibuze să poată circula în timpul apropiat. „Aceste troleibuze sunt foarte joase, lungi și grele și am luat această decizie să frezăm asfaltul”, a declarat Ceban.
Edilul capitalei spune însă că asfaltul de pe bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt urmează a fi schimbat complet. Asta după ce acum 3 ani a fost aplicat pe toată lungimea bulevardului. Municipalitatea însă, crede că lucrările s-au făcut cu încălcări și a dat în judecată compania care a efectuat lucrările.
Până litigiul va fi rezolvat, Ion Ceban spune că primăria are la dispoziție 275 de mii de Euro care reprezintă gajul lăsat de companie la începutul lucrărilor. Primarul capitalei afirmă că banii ar ajunge la schimbarea asfaltului din preajma stațiilor, însă specialiștii nu recomandă această soluție.
„Ne recomandă să tăiem tot stratul de asfalt și să fie schimbat. Este vorba de stratul de 10-15 cm care saăfie schimbat integral. Avem deja probleme și pe centrul carosabilului, sunt crăpături și denivelări”, a mai spus Ion Ceban. Lucrările ar costa încă 1,5 milioane de Euro, bani pe care municipalitate este determinată să-i găsească pentru că e vorba de renovarea celui mai important bulevard al țării, susține Ceban.
Potrivit unui comunicat emis de Primărie, troleibuzele fabricate în Belarus dispun de sistem de aer condiționat, lumini LED, podea joasă și rampe de acces pentru utilizatorii de scaun rulant. De asemenea, troleibuzele sunt dotate cu sistem de supraveghere video și prize USB.
Capacitatea de îmbarcare a unei unități articulate este de 162 de persoane, iar costul este de 315 mii euro.