TikTok va eticheta conținutul generat de inteligența artificială
TikTok intenționează să înceapă să eticheteze imaginile și clipurile video încărcate pe platformă care au fost generate cu ajutorul inteligenței artificiale, folosind un filigran digital cunoscut sub numele de acreditări de conţinut, relatează Reuters.
Cercetătorii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că conținutul generat de inteligența artificială ar putea fi folosit pentru a influența alegerile din toamna acestui an din SUA, iar TikTok s-a aflat deja printre un grup de 20 de companii de tehnologie care au semnat la începutul acestui an un acord prin care se angajează să lupte împotriva acestui fenomen.
Compania etichetează deja conținutul generat de inteligența artificială cu ajutorul instrumentelor din cadrul aplicației, dar ultima mișcare ar urma să aplice o etichetă videoclipurilor și imaginilor generate în afara serviciului.
„Avem, de asemenea, politici care interzic AI realist care nu este etichetat, astfel încât, dacă un AI realist apare pe platformă, atunci îl vom elimina ca pe o încălcare a regulilor comunităţii”, a declarat într-un interviu Adam Presser, șeful operațiunilor și al departamentului de încredere și siguranță de la TikTok.
YouTube, deţinut de Google, parte a grupului Alphabet, şi Meta Platforms, care deţine Instagram şi Facebook, au spus, de asemenea, că intenţionează să folosească acreditările de conţinut.
Pentru ca sistemul să funcţioneze, atât producătorul instrumentului AI generativ folosit pentru a crea conţinut, cât şi platforma utilizată pentru a distribui conţinutul trebuie să fie de acord să folosească standardul din industrie.
Când o persoană foloseşte instrumentul Dall-E al OpenAI pentru a genera o imagine, de exemplu, OpenAI ataşează un filigran la imaginea rezultată şi adaugă date în fişier care pot indica ulterior dacă a fost modificat. Dacă acea imagine marcată este apoi încărcată pe TikTok, va fi etichetată automat ca fiind generată de AI.
TikTok, care este deţinută de compania chineză ByteDance, are 170 de milioane de utilizatori în SUA, care a adoptat recent o lege care impune ByteDance să cedeze TikTok sau se va confrunta cu o interdicţie.
TikTok şi ByteDance au apelat la justiţie pentru a bloca legea, argumentând că aceasta încalcă primul amendament al constituţiei.