Stop Fals „Nu Acum” – o nouă campanie de dezinformare anti-referendum afiliată lui Șor și promovată intens online
O nouă campanie împotriva referendumului pentru integrarea europeană, denumită Nu Acum, este promovată, inclusiv sponsorizat, pe site-uri și rețelele sociale. Lansată prin intermediul site-ului Nuacum.eu, campania operează cu narațiuni de dezinformare și manipulări similare celor folosite de formațiunile și politicienii afiliați oligarhului fugar Ilan Șor. Drept persoană de referință a inițiativei este prezentat Octavian Calmîc, fost vicepremier și ministru al Economiei, iar de curând – președinte al unui Consiliu de experți, creat pe lângă partidul Șansă, scrie portalul Stop Fals.
Îndeamnă oamenii să voteze „NU” la referendum
„Suntem cetățeni care ne-am unit pentru a atrage atenția asupra referendumului național din octombrie 2024 privind aderarea Republicii Moldova la Uniunea Europeană. Deși aderarea la UE ar putea aduce beneficii pe termen lung, credem că ar fi mai bine pentru Moldova să amâne acest vot, pentru a avea timp să înțeleagă implicațiile apartenenței la UE, să rezolve problemele interne cheie și să ne întărească unitatea națională”, acest text apare pe interfața site-ului Nuacum.eu, îndemnând oamenii să se alăture inițiativei și să facă voluntariat pentru ea.
Campania Nu Acum are propria pagină de Facebook, cont de Instagram, canal de Telegram și profil pe X, unde periodic apar postări.
Lozincile împotriva UE sunt expuse, de obicei, fără argumente, în postări, imagini și într-un video care preiau majoritatea narațiunilor false prezente pe platformele și canalele afiliate lui Ilan Șor sau cu conținut pro-Kremlin. Astfel, un video despre pretinse efecte „distructive” pe care le-ar avea aderarea la UE pentru fermierii moldoveni, publicat pe canalul de Telegram al campaniei, a fost preluat de diverse canale de dezinformare (majoritatea cărora au apărut în mai multe materiale ale Stopfals.md): Богдан Цырдя, Călin | Кэлин, Vitalie Florea, Треш Киш, Молдавский движ, Кишинев, Молдова онлайн, INSIDER, Молдавский Крот, Insider Moldova sau Moldova 24. Doar pe Telegram, aceste postări au acumulat peste 220.000 de afișări.
De asemenea, videouri scurte și banere cu lozinca Nu acum sunt plasate pe unele site-uri cu conținut pro-rus. De altfel, campania este sponsorizată online, apărând pe Youtube și pe site-uri.
Articolul integral îl puteți citi la link-ul atașat.