Viceprim-ministrul Andrei Spînu anunță că România permite transportarea containerelor moldovenești de mărfuri din portul Constanța, fără autorizații speciale
Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, viceprim-ministrul Andrei Spînu, anunță că România permite transportarea containerelor moldovenești de mărfuri din portul Constanța, fără autorizații speciale, în contextul situației din Ucraina.
Potrivit viceprim-ministrului, din cauza ofensivei Rusiei asupra Ucrainei mai multe containere cu destinația R. Moldova, care urmau să ajungă în porturile ucrainene au fost redirecționate spre portul Constanța.
„Pentru a asigura livrarea acestor mărfuri către punctele de destinație, am solicitat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii al României, să permită operatorilor de transport din R. Moldova să preia aceste containere din portul Constanța, inclusiv transportarea acestora fără autorizațiile speciale necesare”, a declarat Spînu într-o postare pe Telegram.
Derogările se aplică pentru vehiculele rutiere înmatriculate în R. Moldova, în următoarele condiții:
- vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul tractor înmatriculat în R. Moldova, indiferent de țara de înmatriculare a semiremorcii tractate de acestea;
- vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu două axe cu semiremorcă cu 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 47,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
- vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu 3 axe cu semiremorcă cu două sau 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 50,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
- punctul de origine al traseului este portul Constanța, iar destinația finală a traseului pe teritoriul României este Albița PTF.
Conform lui Spînu, traseele autorizate în aceste cazuri vor fi:
- Portul Constanța – DN 39 – Agigea – DN 39 – A4 – DN 2A – Mihail Kogălniceanu – DN 2A – Hârșova – Giurgeni – DN 2A – Țăndărei – DN 21A – Bărăganul – DN 21 – Brăila – MG BR – DN 2B – Galați – DN 26 Murgeni – DN 24A – Huși – DN 24B – Albița PTF – (aproximativ 423 km);
- Portul Constanța – DN 39 – Agigea – DN 39 – A4 – DN 2A – Mihail Kogălniceanu – DN 2A – Hârșova – Giurgeni – DN 2A – Țăndărei – DN 2A – Slobozia – DN 2A – Urziceni – DN 2 – Râmnicu Sărat – DN 2 – Tișița – DN 24 – varianta ocolire Tecuci – DN 24 – Bârlad – DN 24 – Crasna – DN 24B – Huși – DN 24B – Albița PTF (aproximativ 520 km.)
Este a opta zi a atacului lui Putin asupra Ucrainei. Explozii puternice au fost auzite în Kiev și în alte orașe ucrainene în noaptea de miercuri spre joi dimineață. Herson, cel mai mare oraş din apropierea graniţei cu peninsula Crimeea, a fost capturat de armata rusă. Între timp, Pentagonul raportează că sutele de vehicule blindate rusești, care se îndreaptă spre Kiev, „rămân blocate pe traseu”.