Raportul de expertiză a asfaltului de pe bd. Ștefan cel Mare, prezentat Primăriei. Chironda: Nu vreau să zic cine se face de vină, dar este loc de multe dosare penale
Primăria Chișinău a primt raportul de la UniversInj, compania ce a expertizat calitatea lucrărilor de asfaltare de pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, însă, deocamdată, nu a fost făcut public. Potrivit viceprimarului capitalei, Victor Chironda, au fost admise încălcări în procesul tehnologic de aplicare a asfaltului, ceea ce a dus ca în mai multe zone, inclusiv în stațiile de așteptare a transportului public, să se formeze făgașe și tasări de câțiva centimetri adâncime.
Victor Chironda, viceprimar al municipiului Chișinău responsabil de Urbanism și Mobilitate Urbană, a declarat pentru Ziarul de Gardă că raportul de expertiză a asfaltului de pe bd. Ștefan cel Mare ar putea fi prezentat oamenilor legii pentru a investiga și a depista cine se face vinovat de proasta calitate a lucrărilor de pe una dintre cele șase străzi principale din Chișinău supuse unui program de reparație, finanțat dintr-un împrumut al BERD și BEI.
„Acesta este un rezultat al proastei administrări a acestui proiect. Nu vreau să zic cine se face de vină, dar, din câte am înțeles, este loc de multe dosare penale. Au fost admise încălcări în procesul tehnologic, cu buna știință și cu acceptul cuiva. Respectiv, tot ce putem să facem acum este că, pe de o parte să facem claritate în această situație și să dăm organelor competente să investigheze, și să fie pedepepsiți cei care au admis aceasta, iar pe de altă parte – să vedem cum să reparăm un drum proaspăt construit. Încălcările depistate vor fi anunțate separat. E mult de povestit”, ne-a comunicat Chironda.
Funcționarul ne-a mai declarat că în locurile unde s-au format tasări de câțiva centimetri adâncime trebuie rase și supuse, din nou, reparației, iar cheluielile ar putea fi acoperite din bugetul municipal.
„O să vedem cine va suporta cheltuielile. Acum încă avem ceva resurse financiare din proiectul BERD, dar o să vedem în ce măsură le vom putea utiliza. Dacă nu, atunci din bugetul nostru. Deoarece nu mai putem lăsa, troleibuzele ating cu burta asfaltul, trebuie să luăm măsuri”, a conchis Chironda.
Bd. Ștefan cel Mare a fost una din șase străzi principale din Chișinău supuse unui program de reparație, finanțat dintr-un împrumut al BERD și BEI, care depășește 20 de milioane de euro.
Chiar la câteva luni de la finalizarea lucrărilor, pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt au început să apară primele fisuri. Problemele s-au amplificat, odată cu trecerea timpului, în condițiile impasibilității autorităților.
Astăzi, pe bd. Ștefan cel Mare, în zonele stațiilor de așteptare a transportului public, pot fi observate făgașe și tasări de câțiva centimetri adâncime, fapt ce îi face pe șoferi să evite acele benzi de circulație. Totodată, în jurul mai multor receptoare pluviale (guri de canalizare), asfaltul s-a surpat, acestea deviind de la amplasarea lor inițială.