Principală  —  Ştiri  —  Social   —   PRO TV Chișinău, sancționat de…

PRO TV Chișinău, sancționat de către CA cu 10 000 de lei, pentru nereguli cu privire la plasarea de produse

Foto: Facebook/ ProTV Chişinău

Postul de televiziune „PRO TV Chișinău” a fost sancționat cu 10 mii de lei de către Consiliului Audiovizualului (CA). Amenda a fost aplicată ca urmare a încălcării de către furnizorul de servicii media a prevederilor referitoare la plasarea de produse, conform unui comunicat de presă.

Prin decizia CA din noiembrie 2024, s-a dispus inițierea controlul respectării de către postul „PRO TV Chișinău” a normelor stabilite la art. 67 alin. (l) (Spoturile publicitare și spoturile de teleshopping), precum și la art. 69 (Plasarea de produse) din CSMA. Controlul a vizat conformitatea cu rigorile legale în cadrul difuzării de către serviciul de televiziune a programului audiovizual „Vocea României”, în ziua de 16 noiembrie 2024, precum și în orele de maximă audiență de seară din aceeași zi.

Ca rezultat al monitorizării efectuate, s-a stabilit că, la data de 16 noiembrie 2024, în cadrul serviciului de televiziune „PRO TV Chișinău”, în intervalul orar 16:46-19:00, a fost difuzat programul audiovizual „Vocea României”, ultimul fiind preluat de la serviciul media audiovizual „PRO TV”. În cadrul programului audiovizual a fost identificată prezența comunicării comerciale audiovizuale sub forma plasării de produs, pentru produsele și mărcile comerciale: Head & Shoulders, Kozel, Terapia, Giusto, Kaufland.  Totodată, s-a constatat că programul audiovizual în cauză a fost reluat, după întrerupere, în 4 cazuri.

„La începutul/la sfârșitul programului audiovizual amintit și la reluarea acestuia, după întrerupere, a lipsit mesajul privind plasarea de produs, contrar normei fixate în art. 69 alin. (3) lit. a) și b) din CSMA, potrivit căreia furnizorii de servicii media sunt obligați să difuzeze mesajul privind plasarea de produse la începutul, sfârșitul programului audiovizual care conține plasare de produse și la reluarea, după întrerupere, a programului audiovizual care conține plasare de produse”, notează CA.

La stabilirea cuantumului sancțiunilor, membrii CA au luat în considerare faptul că încălcările au fost depistate în cadrul unui singur program audiovizual din perioada monitorizată și au propus aplicarea a două amenzi minime – de 5 000 de lei.