Precizările Aeroportului Inernațional Chișinău în contextul problemelor tehnice raportate la nivel global
Reprezentanții Aeroportului Internațional Chișinău (AIC) au venit cu precizări în legătură cu „îngrijorările referitor la întreruperile serviciilor Microsoft în întreaga lume”. Conform instituției, până la momentul actual, sistemele informatice a Aeroportului Internațional Chișinău activează fără perturbări și nu au fost afectate de pana informatică.
„Totuși, unele companii aeriene au fost afectate pe segmentul sistemelor de rezervări ceea ce face mai dificilă procedura de înregistrare la zbor, și care poate genera rețineri pe motiv că procedura check-in-ului urmează a fi efectuată manual.
Prin urmare, vă îndemnăm să consultați tabloul online al aeroportului pentru a verifica statutul zborului dvs. și să vă prezentați la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de zborul planificat pentru a evita întârzierile la zbor”, a transmis AIC.
O întrerupere tehnică globală a perturbat vineri operațiunile din mai multe industrii, companiile aeriene oprind zborurile, unele televiziuni fiind în afara undelor și toate serviciile, de la cele bancare la cele medicale, fiind afectate de probleme de sistem, scrie Reuters.
Mai multe companii aeriene au oprit zborurile invocând probleme de comunicare. Ordinul a venit la scurt timp după ce Microsoft a declarat că a rezolvat întreruperea serviciilor cloud care a afectat mai mulți transportatori low-cost.
„O întrerupere a software-ului unei terțe părți afectează sistemele informatice din întreaga lume, inclusiv la United. În timp ce lucrăm la restabilirea acestor sisteme, reținem toate aeronavele pe aeroporturile lor de plecare”, a declarat compania United Airlines. „Zborurile deja decolate își continuă zborul către destinațiile lor”.
Guvernul australian a declarat că întreruperile suferite de mass-media, bănci și companii de telecomunicații din această țară par să fie legate de o problemă la firma globală de securitate cibernetică Crowdstrike.
Potrivit unei alerte trimise de Crowdstrike clienților săi și consultată de Reuters, software-ul „Falcon Sensor” al companiei cauzează blocarea Microsoft Windows și afișarea unui ecran albastru.
Nu a existat informații care să sugereze că întreruperea a fost un incident de securitate cibernetică, a declarat biroul coordonatorului național pentru securitate cibernetică din Australia, Michelle McGuinness, într-o postare pe X. Întreruperile s-au răspândit în toată lumea.
Industria turismului a fost printre cele mai afectate, aeroporturi din întreaga lume, inclusiv Tokyo, Amsterdam, Berlin și mai multe aeroporturi spaniole raportând probleme cu sistemele lor și întârzieri.
Companiile aeriene internaționale, inclusiv Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa după numărul de pasageri, au avertizat cu privire la probleme ale sistemelor lor de rezervare și alte perturbări.