Noțiunea de „bullying” va fi introdusă în Codul Educației. Proiectul, aprobat în prima lectură
Noțiunea de „bullying” va fi reglementată în legislația Republicii Moldova. Un proiect de lege a fost aprobat joi, 9 decembrie, în prima lectură, cu votul a 61 de deputați.
Astfel, prin modificările propuse la Codul Educației, fenomenul de bullying va fi reglementat și recunoscut ca formă de violență psihologică, care are drept rezultat crearea unei situații de intimidare.
„Este datoria noastră, ca adulți responsabili, să-i apărăm și să-i protejăm pe copiii noștri prin educație și prin exemple pozitive. De aceea, legea antibullying trebuie văzută ca un pas important pentru asigurarea demnității tuturor copiilor din țara noastră”, a declarat deputata din Fracțiunea ”Partidul Acțiune și Solidaritate”, Angela Munteanu-Pojoga.
Proiectul stipulează că, după intrarea în vigoare a modificărilor legislative, autoritățile responsabile vor elabora normele metodologice pentru aplicarea Legii și vor propune practici de prevenire și combatere a acestui fenomen.
Potrivit datelor statistice, în Republica Moldova, 86,8% dintre elevii claselor a VI-a – a XII-a sunt afectați de bullying. Cea mai alarmantă situație este în instituțiile de învățământ din Chișinău, unde fiecare al patrulea elev a fost victimă a acestui fenomen sau a asistat la situații de bullying.
Citiți și: Guvernul a avizat proiectul care prevede reglementarea noțiunii de bullying din Codul Educației
Potrivit unui raport al Ministerului Educației și Cercetării (MEC), în perioada septembrie-decembrie 2020, angajații din sistemul educațional au identificat 3 586 de cazuri suspecte de abuz fizic, emoțional, neglijare, exploatare prin muncă, hărțuire sexuală și bullying. Majoritatea cazurilor de abuz asupra copilului în școală sunt raportate de către cadre didactice.