Principală  —  IMPORTANTE   —   Noțiunea de bullying, care potrivit…

Noțiunea de bullying, care potrivit unui studiu afectează peste 85 la sută dintre elevii claselor a 6-a – a 12-a din R. Moldova, ar urma să fie reglementată în Codul Educației

Inițiativa de modificare a Codului Educației, prin legiferarea noțiunii de bullying, are menirea de a contribui la conștientizarea fenomenului, dar și de a ajuta specialiștii din domeniul educației în vederea contracarării acestuia. Totodată, prin această inițiativă se propune promovarea asistenței psihologice în școli.

Politicile educaționale privind prevenirea și combaterea bullying-ului au fost discutate, în cadrul unei întrevederi a secretarei Comisiei drepturile omului și relații interetnice, Angela Munteanu-Pojoga cu reprezentanții mai multor instituții din domeniul educației și protecției copiilor – Ministerului Educației și Cercetării, Fundației Terre des hommes Moldova, UNICEF, Corpul Păcii în Moldova și ai Direcției drepturile copilului din cadrul Oficiului Avocatului Poporului.

În cadrul discuțiilor, deputata Angela Munteanu-Pojoga a menționat că este familiarizată cu amploarea pe care o ia fenomenul bullying-ului deoarece a activat în domeniul protecției copiilor.

Participanții la discuții au convenit asupra organizării unei ședințe de lucru în cadrul căreia să fie definitivat conceptul noțiunii de bullying, care ulterior va fi reglementat în Codul Educației.

 Potrivit unui studiu realizat în 2019 de UNICEF, peste 85 la sută dintre elevii claselor a VI-a – XII-a sunt afectați de bullying, în rol de victimă, agresor sau martor. Adolescenții implicați în cazurile de bullying sunt mai predispuși la absenteism și abandon școlar, rezultate academice scăzute, depresie și anxietate.