Elevii revin la școală de la 1 septembrie. Detalii de la ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov, privind redeschiderea instituțiilor de învățământ
Ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov, a oferit noi informații privind redeschiderea instituțiilor de învățământ în anul de studii 2020-2021 și organizarea concursului de admitere în instituțiile de învățământ profesional-tehnic/superior. Astfel, potrivit lui Șarov, de la 1 septembrie, elevii vor reveni în clase, iar ministerul va face tot posibilul pentru ca procesul educațional să fie reluat fără a expune elevii riscului de a fi infectați cu noul tip de coronavirus.
„Este timpul să planificăm întoarcerea în sălile de studii. Împreună cu prudență, dar nu cu frică, în maximă atenție și siguranță. Avem acum în față săptămâni de muncă intensă, astfel încât la 1 septembrie în școli să sune clopoțelul de început de an școlar”, a declarat ministrul.
Potrivit lui Șarov, planul actual de organizare a instituțiilor de învățământ pentru anul de studii 2020-2021, în condițiile pandemiei provocate de COVID-19, reprezintă un rezumat al propunerilor primite în ultimele săptămâni din partea diferitor raioane de la menagerii instituțiilor de învățământ, profesori, părinți și elevi.
Ministerul Educației propune 7 modele de funcționare a instituțiilor de învățământ școlar.
„Conform planului elaborat de minister, fiecare instituție de învățământ va lua deciziile care corespund realității sale. Nu venim cu măsuri identice pentru probleme diferite”, a precizat Șarov.
Astfel, ministerul Educației propune pentru consultări publice șapte modele pentru începutul anului școlar 2020-2021. Directorii urmează să discute cu comunitatea școlară, părinții, profesorii și elevii, iar ulterior vor adapta și aproba modelul cel mai potrivit pentru instituție.
1. Prezența fizică 100% la școală
2. Învățarea în două schimburi
3. Învățarea combinată
4. Învățarea de tip hibrid, pe grupe, zilnic
5. Învățarea alternantă săptămânal
6. Învățarea la distanță, inclusiv online
7. Învățarea mixtă.
Totodată, ministrul a accentuat importanța aspectelor ce țin de spațiile de învățare. Potrivit acestuia, pentru a evita cazurile de îmbolnăvire, în instituții trebuie respectată distanța fizică, astfel, spațiile urmează să fie reamenajate ținând cont de spațiul disponibil.
Potrivit datelor Ministerului Esucației, în R. Moldova activează 1250 de școli.