Lista serviciilor reluate de către Poliția de Frontieră după expirarea stării de urgență
Mai multe servicii au fost reluate de către angajații Poliției de Frontieră, începând de săptămâna trecută, odată cu expirarea stării de urgență instituită în R. Moldova, în legătură cu pandemia de Covid-19.
Nota emisă de Poliția de Frontieră:
Poliția de Frontieră informează cetățenii despre faptul că odată cu încetarea Stării de Urgenţă, declarată în contextul prevenirii evoluției COVID-19, au fost reluate:
- serviciile privind eliberarea extraselor din baza de date a IGPF referitor la traversarea frontierei de stat, precum și a informației cu privire la existența/inexistența consemnului la trecerea frontierei
- procesul de eliberare a permiselor de acces în zona de frontieră și a autorizațiilor de activitate în unele sectoare de frontieră
Pentru deplasarea către sediile structurilor de frontieră pentru a solicita anumite servicii, inclusiv pentru a depune petiții, sesizări și reclamații în adresa Poliției de Frontieră, fiecare cetățean este obligat să poarte mască pentru asigurarea protecției individuale.
Serviciul de audiență a cetățenilor rămâne limitat până în data de 30 iunie, perioada stării de urgență în sănătate publică.
Pentru informații suplimentare privind regulile de traversare a frontierei de stat, cât și restricțiile impuse de către Republica Moldova la trecerea hotarului, telefonați la Linia Verde 022 259-717 sau urmăriți fluxul de informații pe pagina web a instituției www.border.gov.md și pe pagina de Facebook a IGPF.
Recomandăm persoanelor revenite de peste hotare să se autoizoleze la domiciliu pentru 14 zile, să contacteze medicul de familie, să-și monitorizeze starea de sănătate, prin realizarea termometriei de trei ori in zi, iar la primele simptome de boală precum: febră, tuse, rinoree, să apeleze Serviciul de urgență 112.
În continuare, vă îndemnăm să amânați călătoriile și să manifestați o atitudine preventivă în raport cu virusul de tip COVID-19!