Guvernul a avizat proiectul care prevede reglementarea noțiunii de bullying din Codul Educației
Guvernul susține inițiativa legislativă de modificare a Codului educației în vederea reglementării noțiunii de bullying în sistemul educațional, precum și a principiului nonviolenței. Un aviz în acest sens a fost aprobat miercuri, 17 noiembrie, de Guvern. Potrivit proiectului, noțiunea de bullying va fi introdusă în scopul concretizării, evidențierii caracteristicilor acestui fenomen, al delimitării cercului de subiecți și locului în care se pot produce situații de bullying.
În prezent, noțiunea de bullying nu este reglementată. Includerea acestui termen în Codul educației va permite o mai bună înțelegere a fenomenului și va constitui un punct de pornire pentru reglementările anti-bullying promovate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC). Proiectul mai prevede că în termen de o lună de la intrarea în vigoare a legii, Ministerul Educației și Cercetării va aproba Metodologia cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului.
La 9 octombrie, politicile educaționale privind prevenirea și combaterea bullying-ului au fost discutate, în cadrul unei întrevederi a secretarei Comisiei drepturile omului și relații interetnice, Angela Munteanu-Pojoga cu reprezentanții mai multor instituții din domeniul educației și protecției copiilor – Ministerului Educației și Cercetării, Fundației Terre des hommes Moldova, UNICEF, Corpul Păcii în Moldova și ai Direcției drepturile copilului din cadrul Oficiului Avocatului Poporului. Detalii aici
Ministerul Educației și Cercetării întocmește simestrial un raport privind cazurile suspecte și confirmate de violență, neglijare, exploatare și trafic a copilului.
Potrivit unui raport al Ministerului Educației și Cercetării (MEC), în perioada septembrie-decembrie 2020, angajații din sistemul educațional au identificat 3 586 de cazuri suspecte de abuz fizic, emoțional, neglijare, exploatare prin muncă, hărțuire sexuală și bullying. Majoritatea cazurilor de abuz asupra copilului în școală sunt raportate de către cadre didactice.
Potrivit unui studiu realizat în 2019 de UNICEF, peste 85 la sută dintre elevii claselor a VI-a – XII-a sunt afectați de bullying, în rol de victimă, agresor sau martor. Adolescenții implicați în cazurile de bullying sunt mai predispuși la absenteism și abandon școlar, rezultate academice scăzute, depresie și anxietate.