CEC a aprobat regulamentul privind reflectarea campaniei electorale în alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie 2021 în mass-media. Ce trebuie să facă instituțiile media care decid să reflecteze campania
Membrii Comisiei Electorale Centrale au aprobat regulamentul privind reflectarea campaniei electorale în alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie 2021 în mijloacele de informare în masă din R. Moldova. Astfel, fiecare furnizor de servicii media care decide să se implice în reflectarea campaniei electorale trebuie să depună la Consiliul Audiovizualului o declaraţie privind politica editorială pentru campania electorală.
Potrivit CEC, documentul are drept scop „asigurarea reflectării echitabile, echilibrate şi imparţiale a campaniei electorale la scrutinul din 11 iulie curent, de către instituțiile mass-media, promovarea libertăţii de exprimare şi pluralismului politic, stabilirea unor norme obligatorii pentru aplicarea acestor principii de către furnizorii de servicii media, pe de o parte, şi concurenţi electorali, pe de altă parte”.
Totodată, regulamentul stabilește modul de oferire a timpilor de antenă pentru publicitate electorală, organizarea dezbaterilor electorale şi principiile de reflectare a campaniei electorale în instituţiile audiovizualului, presa scrisă, internet şi telefonie mobilă.
Potrivit documentului aprobat de CEC, fiecare furnizor de servicii media care decide să se implice în reflectarea campaniei electorale trebuie să depună la Consiliul Audiovizualului o declaraţie privind politica editorială pentru campania electorală.
Proiectul regulamentului a fost consultat și avizat de către Consiliul Audiovizualului.
Textul integral al Regulamentului:
La 28 aprilie curent, președinta R. Moldova, Maia Sandu, a semnat decretul de dizolvare a Parlamentului și a anunțat data alegerilor parlamentare anticipate – 11 iulie 2021, asta după ce Curtea Constituțională a decis tot miercuri, 28 aprilie, că instituirea stării de urgență de PSRM – ȘOR este neconstituțională.