Cât a costat distracția de Hramul Orheiului. Doar pentru focurile de artificii s-au plătit peste 95 de mii de lei
Distracția orheienilor de hramul localității a costat peste jumătate de milion de lei. Din acești bani au fost contractate servicii de organizare a evenimentului, de decor, de activități recreative, de echipament tehnic, precum și focurile de artificii. Suma nu a inclus și remunerarea artiștilor care au urcat la 8 noiembrie pe scena de sărbătoare, instalată în parcul de distracții OrheiLand.
Datele privind devizul de cheltuieli se regăsesc într-o Dispoziție semnată la 7 noiembrie, cu o zi înainte de desfășurarea evenimentelor dedicate hramului localității, de către conducerea orașului.
Cea mai costisitoare achiziție au fost focurile de artificii, pentru care au fost plătite firmei „Mobit-Exim” SRL 95 950 de lei. Serviciile de organizare și desfășurare a evenimentului au costat 79 de mii de lei, aceeași sumă a fost cheltuită pentru servicii de activități recreative.
Potrivit documentului, serviciile de asigurare cu echipament tehnic au fost remunerate cu 75 954 de lei, bani încasați de „MS-Prod” SRL, iar programul artistic organizat de „Media Show Grup” SRL a costat 69 de mii de lei.
Tribuna și trei mii de stegulețe au fost livrate de „Sonaris-Grup” SRL cu 49 009 lei, iar decorul a fost menajat de „Art Garage” SRl cu 40 848 de lei. Expoziția de roboți și dinozauri a costat 20 de mii de lei, bannerele – 4 500 de lei, iar în sumă de 18 mii de lei au fost cumpărate flori.
În document nu se precizează nimic despre remunerarea artiștilor care au cântat pe scena din Orhei: Nadeja Cepraga, formațiile „Noroc”, „Lume”, „Tharmis”, „Fly Project” și artistul din România Pepe.
Abordat la 8 noiembrie de ZdG, primarul Ilan Șor nu a enunțat suma cheltuită de autorități pentru organizarea evenimentului, dar a declarat că banii au fost alocați, atât din bugetul localității, cât și de Asociația Obștească „Pentru Orhei”.
Contactată de ZdG, viceprimara Reghina Apostolova a declarat că informațiile despre cheltuieli se găsesc pe site-ul Primăriei. La rândul său, Anastasia Țurcan, contabil-șef adjunct în cadrul Primăriei Orhei, ne-a îndemnat să lăsăm un număr de telefon pentru ca ulterior să fim apelați de viceprimara pentru probleme economice, buget și finanțe, Marina Cravcenco, care deține informația solicitată. Contactată repetat, Anastasia Țurcan ne-a solicitat o cerere oficială de informații.
Foto antet: Primăria Orhei