Administratorul ÎS Poșta Moldovei anunță despre un plan de reorganizare a Întreprinderii, care ar putea duce la remanieri. Scrisoarea deschisă a unui grup de angajați: „Deși se vestesc reforme grandioase, realitatea este mult mai tristă”
Pentru a face față provocărilor și schimbărilor, Întreprinderea de Stat Poșta Moldovei, „ca și orice organism viu”, trebuie să fie adaptată la realitățile curente, a afirmat administratorul Întreprinderii Roman Cojuhari în cadrul unei conferințe de presă cu tema „reorganizarea Întreprinderii de Stat „Poșta Moldovei”. Astfel, funcționarul a anunțat despre inițierea unui „plan de digitalizare, modernizare și transformare a serviciilor prestate”, care, potrivit lui, va lăsa fără locuri de muncă aproximativ 3% din cei peste 5 mii de angajați ai întreprinderii.
Între timp, un grup de angajați de la Centrele de Poștă au trimis în adresa mai multor instituții publice o scrisoare deschisă în care spun că deși se „vestesc reforme grandioase la întreprindere, realitatea este mult mai tristă”.
„ÎS Poșta Moldovei este unicul operator poștal cu acoperire națională. Este una dintre cele mai mari întreprinderi, are peste 5 mii de angajați și o rețea de peste 1 200 de subdiviziuni. La moment, Poșta Moldovei are 24 de sucursale, 24 de directori, administratori, contabili șefi care doar încarcă costurile administrative și nu contribuie direct la creșterea calității serviciilor prestate pentru clienții finali. Poșta Moldovei este o întreprindere comercială care poate supraviețui doar în condițiile în care demonstrează eficiență, creșterea continuă a calității serviciilor prestate dar și dezvoltarea de noi produse”, spune administratorul.
Acesta mai spune că menținerea a doar 11 sucursale teritoriale, care „vor rămâne în urma reformei, este mai mult decât suficient pentru asigurarea procesului administrativ”. Cât privește cele peste 1 200 de oficii poștale, administratorul spune că activitatea acestora nu va avea de suferit.
Roman Cojuhari susține că resursele financiare ar trebuie gestionate în mod eficient, prin investirea în modernizarea oficiilor poștale, sucursalelor, majorarea salariilor pentru operatorii poștali, poștași.
„Poștașii sunt cei care atât pe timp de soare cât și pe timp de ploaie parcurg mii de kilometri, ajung la toți cetățenii R. Moldova și deservesc zeci e mii de clienți. Anume aceste sunt persoanele care sunt cei mai mulți în întreprindere, peste 4 mii, și își fac meseria cu bună credință (…). Ne-am planificat o majorare a salariilor atât a personalului administrativ, cât și la cel operațional cu circa 20-50%”, declară Cojuhari.
Agenția Proprietății Publice a anunțat anterior despre reorganizarea întreprinderii de stat Poșta Moldovei în societate pe acțiuni, care ar permite „lărgirea spectrului de servicii prestate”.
Roman Cojuhari a menționat că singurul acționar rămâne în continuare statul, iar Societatea pe Acțiuni va fi un bun nepasibil privatizării.
Potrivit lui Roman Cojuhari, au fost stabilitate cinci obiective strategice: construirea unui hub de sortare, renovarea flotei auto, dezvoltarea rețelei informaționale, implementarea oficiilor poștale mobile și a monedei electronice, iar în acest sens, întreprinderea este „într-un amplu proces de reorganizare”.
Acum câteva zilei, Ziarul de Gardă a primit o scrisoare deschisă trimisă de un grup de angajați ai Centrelor de Poștă (administrația sucursalelor) care ar fi fost adresată mai multor instituții publice.
Semnatarii anonimi ai scrisorii, susțin că „din cauza managementului defectuos întreprinderea generează pierderi în ultimii trei ani, iar administrația apelează la micșorarea cheltuielilor prin reducerea masivă a cadrelor și exploatarea angajaților rămași”
Totodată, aceștia mai spun că la un Centru de Postă sunt angajate în mediu de la 20 până la 30 de persoane, astfel că reorganizarea ar „arunca în stradă mai multe sute de angajați ai întreprinderii (majoritatea dintre ei au peste 10 ani lucrați la întreprindere, mulți dintre ei având unul sau doi copii minori), practic aducându-le familiile acestora in pragul sărăciei”.