CFM rămâne fără director. Oleg Tofilat și-a dat demisia din funcție
UPDATE 16:30 Agenția Proprietății Publice (APP) a confirmat că a recepționat luni, 29 ianuarie, cererea de demisie a directorului Î.S. „Căile Ferate din Moldova”.
„Cererea urmează a fi examinată și emis actul administrativ în termen legal. Roman Cojuhari a mulțumit domnului Oleg Tofilat pentru efortul depus în administrarea acestei întreprinderi”, a transmis Ghenadie Vasilache, comunicator la APP.
Știrea inițială:
Șeful Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) Oleg Tofilat și-a depus cererea de demisia din funcție luni, 29 ianuarie. Informația a fost confirmată pentru ZdG de Tofilat, care nu a vrut să comenteze public motivele demisiei spunând că nu ar vrea să „afecteze procesele sau activitatea operațională”. Întrebat dacă ar urma să ocupe altă funcție publică, directorul CFM a spus că nu intenționează.
ZdG a solicitat un comentariu și din partea Agenției Proprietății Publice (APP), fondatorul întreprinderii, dar nu am primit un răspuns deocamdată.
În luna mai a anului 2022, Calea Ferată din Moldova anunța că „datorită bunei gestionări a activităților operaționale, dar și a acțiunilor de dezvoltare și menținere a infrastructurii”, a achitat integral restanțele salariale acumulate pe parcursul anilor precedenți față de angajații întreprinderii.
ZdG a relatat recent că, în ultimul an, CFM a ajuns să se confrunte din nou cu probleme financiare, fiind acumulate noi restanțe salariale. Eduard Calancea, vicedirector al CFM responsabil de activitatea economică, a admis că toți angajații întreprinderii nu și-au primit salariile pentru ultimele două luni.
„Noi lucrăm în continuare cu conducerea companiei ca să reducem aceste restanțe salariale. Există un program întreg de acțiuni care se desfășoară. Asta e ce pot să vă spun acum, la moment, pentru că nu am dreptul să întru în aceste detalii. Credeți-mă, noi la CFM avem două priorități: salariații companiei, aici se depun toate eforturile ca oamenii să primească în timp remunerarea muncii și menținerea activității operaționale a companiei. Pe aceste două elemente ne focusăm în continuare. Cauza reținerilor salariale este conjunctura economică, ca urmare a conflictului care este în regiune. Au scăzut drastic transporturile de marfă, care ne-au afectat direct”, a declarat anterior Eduard Calancea.
Oleg Tofilat, pe atunci consilier al prim-ministrului interimar, Aureliu Ciocoi, în domeniul transporturilor și infrastructurii, a fost desemnat în calitate de șef al Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” în mai 2021.
Oleg Tofilat a fost consilierul prim-ministrului Aureliu Ciocoi în domeniul Transporturilor și Infrastructurii, numit în funcție de Ion Chicu în februarie 2020. Înainte de a fi numit consilier, a activat timp de trei ani în calitate de expert internațional în transporturi și administrare publică. Începând cu anul 2010, Tofilat a activat în calitate de șef al serviciului de audit intern din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, iar în 2015 a fost promovat în funcția de Secretar de Stat în cadrul aceluiași minister. Tofilat și-a început cariera la ÎS CA „Air Moldova” în 1999.
Cum au câștigat rușii dreptul de a diagnostica vagoanele CFM. Licitație cu acuzații și o contestație: „Când a venit refuzul de la ANSC, am rămas șocată”
CFM este compania națională de transport feroviar a R. Moldova care administrează infrastructura, transportul de călători și marfă pe calea ferată, fiind considerată cea mai mare întreprindere de stat, cu circa 6 mii de angajați.