Ce trebuie să facă cetățenii a căror buletine de identitate au expirat înainte de alegeri
În contextul desfășurării alegerilor pentru funcţia de președinte al R. Moldova şi a referendumului republican constituţional din 20 octombrie, Agenţia Servicii Publice (ASP) îndeamnă cetățenii R. Moldova cu drept de vot să verifice valabilitatea actelor de identitate pe care le dețin și să întreprindă acțiuni de a le preschimba până la data desfășurării scrutinului electoral, în cazul în care acestea nu sunt valabile.
Conform unui comunicat de presă, pentru eliberarea actelor de identitate, solicitanții se pot adresa la orice centru multifuncțional al ASP, indiferent de locul înregistrării la domiciliu și/sau reşedinţa temporară, iar cei aflaţi în străinătate – la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale Republicii Moldova (MDOC). În lipsa MDOC în statul de reşedinţă al solicitantului, cererea respectivă poate fi depusă la orice MDOC.
De asemenea, Agenția Servicii Publice informează cetățenii Republicii Moldova cu drept de vot, că duminică 20 octombrie, în ziua desfășurării alegerilor, centrele multifucționale vor activa conform unui program special de muncă (7:00-21:00). La solicitarea cetățenilor R. Moldova cu vârsta peste 18 ani, vor fi eliberate buletine de identitate provizorii și vor fi înmânate buletinele de identitate confecționate.
Cetățenii Republicii Moldova care au depus cererea pentru eliberarea buletinului de identitate în perioada 20 septembrie – 17 octombrie 2024, pot ridica actul de identitate până la data de 18 octombrie 2024 inclusiv și în cazul în care termenul limită al comenzii depășește această dată, indiferent de tariful achitat.
Potrivit prevederilor art. 7 din Legea nr. 273/1994 privind actele de identitate din Sistemul naţional de paşapoarte, cetăţenii Republicii Moldova cu domiciliul în Republica Moldova sunt obligaţi să deţină buletine de identitate de la vârsta de 16 ani.
Primul buletin de identitate al cetățeanului Republicii Moldova se eliberează în mod gratuit.