Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei…

Carmelia Albu – Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

IPNA Compania Publică „Teleradio-Moldova” are o nouă subdiviziune – Serviciul Ombudsmanului.

Este vorba despre serviciile unui mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul va răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, va primi și analiza eventuale plângeri din partea consumatorului, pe care le va direcţiona spre administrația Companiei.

Serviciul Ombudsmanului face parte din procesul de autoreglementare. Ombudsmanul va urmări respectarea normelor deontologice de către toţi jurnaliştii angajați în Compania Publică „Teleradio-Moldova” şi va media relaţia cu publicul a autorilor de emisiuni, în urma difuzării cărora ar putea apărea anumite dispute.

Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Ulterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie” în presa scrisă, generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.

Sursa: trm.md