Când va fi desemnat câștigătorul concursului pentru ocuparea funcției de director general al Î.S. „Calea Ferată din Moldova”
În două zile urmează să fie desemnat, prin concurs, un nou șef la Calea Ferată. Consiliul de Administrație al Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” a decis că etapa a doua a concursului pentru ocuparea funcției de administrator al Î.S. „Calea Ferată din Moldova” se va desfășura peste două zile, mai exact vineri, 21 mai.
„În conformitate cu prevederile pct. 15 din Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției vacante de administrator al Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova”, aprobat prin Ordinul Agenției Proprietății Publice nr. 67 din 11.03.2021, Consiliul de Administrație al Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” informează că, desfășurarea interviului – etapa a doua a concursului pentru ocuparea funcției de administrator al Î.S. ”Calea Ferată din Moldova”, va avea loc la 21.05.2021, ora 12:00, adresa mun. Chișinău, Piața Marii Adunări Naționale, nr.1, Casa Guvernului”, menționează reprezentanții din cadrul Agenției Proprietăți Publice.
La proba interviului au fost admiți șapte candidați.
- Barbăscumpă Nicolae
- Condurache Grigore
- Damașcan Andrei
- Tofilat Oleg
- Oboroc Raisa
- Fateev Vladislav
- Fiodorov Emil
Detalii despre CV-urile candidaților: Cine sunt persoanele care aspiră la șefia Căii Ferate din Moldova?
Problemele de la CFM au început să iasă la iveală la începutul anului 2021, după ce angajații întreprinderii au ieșit la proteste pentru că nu și-au primit salariile din luna noiembrie. La începutul anului 2021, CFM înregistra datorii de aproape 837 de milioane de lei, dintre care restanțe la salarii de aproximativ 164 de milioane de lei.
Comisia parlamentară de anchetă cu privire la situația economico-financiară de la CFM a constat la sfârșitul lunii aprilie că în ultimul deceniu, calea ferată a fost delapidată cu peste un miliard și jumătate de lei. Astfel, membrii comisiei menționau atunci că CFM riscă să falimenteze.
La începutul lunii martie, Ziarul de Gardă scria despre faptul că șefi numiți pe criterii politice, furturi de combustibil, dosare penale fără finalitate deschise în urma neregulilor depistate la întreprindere, lipsa de control și starea slabă a infrastructurii feroviare sunt doar câteva dintre motivele care au dus Calea Ferată la situația în care nu își mai poate onora obligațiunile față de angajații care nu și-au primit salariile de câteva luni.