Anunț important! Au fost anulate toate zborurile operate de „Air Moldova” pentru 10 martie
„Air Moldova” anunță că vineri, 10 martie, nu va opera zboruri, iar începând de sâmbătă, 11 martie, reprezentanții companiei susțin că vor „relua treptat activitatea operațională cu ajutorul aeronavelor contractate”.
În prezent, compania „Air Moldova” susține că se confruntă cu „dificultăți operaționale anunțate anterior, motivul fiind deficiența de flotă”. Pentru amortizarea dificultăților operaționale existente, operatorul a contractat trei aeronave de la companii europene pentru a opera o parte din cursele programate, conform unui comunicat al operatorului aerian.
„Vor fi reduse frecvențele de zbor pentru anumite destinații. Din păcate, o serie de anulări de zboruri, au fost inevitabile în contextul dat. Astăzi, compania aeriană „Air Moldova” nu va opera zboruri. Începând de mâine, compania aeriană „Air Moldova” va relua treptat activitatea operațională cu ajutorul aeronavelor contractate.
Stimați pasageri, anularea unui zbor nu înseamnă anularea biletului dvs. În cazul anulării zborului, sunt disponibile opțiunile de reprogramare a zborului sau de rambursare a costului biletului. În circumstanțele existente, cu scopul gestionării deficienței operaționale, prioritățile setate sunt : Asistența pasagerilor a căror zboruri suferă modificări de orar și suplinirea flotei pentru operarea zborurilor regulate planificate.
Pentru asistență și informații vă rugăm să apelați Call Centr-ul la nr de telefon: 022830830, care activează în aceste momente 24/24. (liniile sunt suprasolicitate, vă rugăm să așteptați până când apelul va fi procesat) sau expediați solicitarea dvs la adresa [email protected]. În continuare, vom informa regulat despre schimbările de orar, vom oferi soluții disponibile și vom oferi asistența necesară în conformitate cu drepturile pasagerilor.
Compania aeriană „Air Moldova” se află în proces de depășire a dificultăților și reorganizare a activității operaționale astfel încât să își onoreze, în continuare obligațiunile față de pasagerii săi. Mizăm pe înțelegerea dvs. în această etapă deloc ușoară pentru echipa noastră (…)”, arată un comunicat al companiei.
De asemenea, compania a anulat și un zbor programat pentru sâmbătă, 11 martie – 9U 423 Chișinău-Varșovia.
Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) a venit cu precizări în legătură cu „anularea în cascadă a zborurilor” de către compania aeriană „Air Moldova” începând cu data de 3 martie.
Astfel, potrivit AAC, această situație este cauzată de o „aeronavă intrată la mentenanță planificată și staționarea la sol a altor două aeronave care erau încadrate în rețeaua de zboruri a companiei, care a creat modificări semnificative a grilei de zboruri”.
Reprezentanții Autorității susțin că monitorizează îndeaproape situația curentă a operatorului aerian, inclusiv ultimele cazuri din februarie și martie curent, și anunță că au demarat „o anchetă în scopul stabilirii dacă deciziile companiei sunt luate cu bună-credință”.
În contextul anulării mai multor curse, Autoritatea Aeronautică Civilă îndeamnă pasagerii să urmeze următoarele etape în cazul reținerii sau anulării zborului:
- În cazul anulării unui zbor regulat, consultați site-ul www.caa.md, Protecția consumatorilor, zboruri anulate – https://www.caa.md/zboruri-anulate-3-30
- În cazul întârzierii unui zbor regulat, consultați site-ul www.caa.md, Protecția consumatorilor, zboruri întârziate https://www.caa.md/zboruri-intirziate-3-29
- În cazurile când pasagerul a procurat un bilet de avion de la compania aeriană, pentru o cursă regulată, asistența urmează a fi oferită de către compania dată. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa companiei aeriene, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile – adresa: mun. Chişinău, bulevardul Dacia, 80/2. Concomitent nu ezitați să apelați telefonul consumatorului (022)823583 pentru o consultație, susține AAC.
- Conform Autorității, în cazul unei curse neregulate, charter, atunci când pasagerul a procurat un pachet turistic, prin intermediul unei agenții de turism și nu are legătură directă contractuală cu compania aeriană, asistența va fi acordată de către agenția turistică. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa agenției de turism, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile.