Alte zboruri Air Moldova planificate pentru 3-4 martie, anulate
Mai multe curse aeriene care urmau să fie operate de compania Air Moldova, în perioada 3-4 martie, au fost anulate.
Conform informațiilor prezentate pe site-ul Aeroportului Internațional Chișinău și a operatorului aerian, vineri, 3 martie, zborurile Frankfurt pe Main-Chișinău, Chișinău- Milan Malpensa și Chișinău-Dublin au fost anulate.
Totodată, sâmbătă, 4 martie, nu vor mai fi efectuate zborurile Dublin-Chișinău și Chișinău-Warsaw Modlin.
Anterior, compania Air Moldova a anunțat că zborurile programate pentru joi, 2 martie, spre și din Praga, Londra, Paris, Istanbul și Tbilisi au fost anulate. Operatorul aerian a invocat „dificultăți operaționale”.
„Motivul anulărilor sunt dificultățile operaționale. Două aeronave din flota companiei aeriene la ora actuală sunt indisponibile pentru zbor. Pasagerii cursei anulate 9U886 Verona, sunt transportați la aeroportul Milano Malpensa de unde vor zbura spre Chișinău”, menționează compania într-un comunicat de presă.
Reprezentanții Air Moldova au declarat atunci că lucrează „activ” la remedierea consecințelor și reorganizarea orarului de zbor.
Marți, 28 februarie, au fost anulate zborurile 9U 1745 / 1746 Chișinau-Istanbul-Chișinau.
La 24 noiembrie, AAC a anunțat că a finalizat inspecția inopinată la operatorul aerian „Air Moldova”. În cadrul activității de control au fost depistate „deficiențe grave de ordin financiar, ce pot perturba buna funcționare a operatorului și siguranța operațiunilor aeriene planificate”.
Urmare a inspecției, conform AAC, operatorul aerian a fost atribuit la a IV-a grupă de risc, ceea ce conform Procedurilor și Instrucțiunilor Aeronautice Civile PIAC-OPS, constituie o situație în care – „operatorul aerian pare a avea majore dificultăți financiare, confruntându-se cu probleme de stabilitate financiară și un potențial risc de insolvabilitate, fiind necesar de a începe imediat un proces de management al riscului şi de a urmări îndeaproape toate aspectele de interes și de a se folosi un instrument de evaluare şi/sau un instrument de supraveghere continuă a acestuia pentru a identifica în continuare acțiunile ulterioare”.
Totodată, „având în vedere rezultatele inspecției inopinate, AAC a solicitat companiei aeriene „Air Moldova” suspendarea comercializării biletelor pentru destinațiile pentru care nu există un orar de zbor aprobat corespunzător și/sau autorizația pentru exploatarea rutei regulate”.
Ziarul de Gardă a scris anterior că la o săptămână după ce au fondat compania „Civil Aviation Group”, care a preluat operatorul aerian de stat „Air Moldova”, cei doi cetățeni ai R. Moldova din această afacere s-au asociat, într-o altă companie înregistrată în R. Moldova, cu un off-shore din Marea Britanie, gestionat de doi cetățeni ai Israelului. Decizia israelienilor de a se implica în afaceri la Chișinău a fost luată pe 10 august în orășelul Herzliya, acolo unde se afla, în aceeași perioadă, și Ilan Șor.
Legăturile dintre privatizarea „Air Moldova” și Ilan Șor nu se opresc însă aici. Exact pe când se aștepta oficializarea privatizării „Air Moldova”, compania l-a cooptat în staff pe un om de afaceri din anturajul lui Șor. Între timp, cetățenii R. Moldova implicați în privatizarea „Air Moldova” nu au vorbit public despre noua lor achiziție, iar solicitați de ZdG, au refuzat să răspundă la întrebări.
Citiți și: „Urmele” lui Șor la Air Moldova