A fost lansată platforma de discuţii online pentru jurnalişti şi consumatorii de presă
Consiliul de Presă din Republica Moldova a lansat astăzi platforma de dezbateri online www.mediaforum.md, destinată profesioniştilor din domeniul mass-media şi consumatorilor de presă.
Prin intermediului acestei platforme virtuale, vor fi multiplicate cunoştinţele şi practicile pozitive în jurnalism, fiind încurajate competiţia profesională şi standardele de calitate jurnalistică.
Platforma de dezbateri online http://mediaforum.md/ este structurată în cinci rubrici tematice: „Deontologie şi etică”, „Profesionalizare Media”, „Management Media”, „Legislaţie Media” şi „Mediacritica”, la fiecare din aceste rubrici urmând să fie dezbătute problemele de care se ciocnesc jurnaliştii şi instituţiile mass-media în activitatea lor cotidiană, iar rubrica „Mediacritica” este rezervată opiniilor consumatorilor de presă.
Utilizatorii îşi pot expune opiniile la temele propuse sau pot propune propriile teme de discuţie, iar în calitate de moderatori, Consiliul de Presă va invita profesionişti mass-media şi experţi în diferite domenii din ţară şi de peste hotare.
Astfel, www.mediaforum.md va deveni un instrument de comunicare permanentă şi schimb de opinii, informaţii/date şi experienţă între profesioniştii mass-media şi va asigura comunicarea interactivă între jurnalişti şi consumatorii de presă. Primele cinci teme de discuţie, lansate de www.mediaforum.md sunt: „Moderarea comentariilor de pe site-uri: ce criterii respectăm?” (moderatoare – Ludmila Andronic, preşedinta Consiliului de Presă), „Calitatea designului site-urilor de ştiri din R. Moldova” (moderator – Dumitru Ciorici, directorul editorial al Interact Media SRL), „Distribuţia ziarelor şi revistelor: misiune imposibilă?” (moderatoare – Alina Radu, directoarea săptămânalului „Ziarul de Gardă”), „Noua lege a publicităţii, în chinurile facerii” (moderatoare – Tatiana Puiu, avocată şi membră a Asociaţiei Obşteşti „Juriştii pentru Drepturile Omului”) şi „Criza leului: manipulare informaţională ca paravan pentru scumpiri?” (moderator – Doru Petruţi, directorul general al Institutului de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău).
Concluziile dezbaterilor online vor fi publicate pe site, examinate în cadrul unor evenimente publice sau transmise, după caz, instituţiilor/autorităţilor naţionale şi internaţionale competente.
Proiectul http://mediaforum.md/ este susţinut financiar de Programul Mass-Media al Fundaţiei Soros-Moldova