Principală  —  Ştiri  —  Social   —   A fost lansat Centrul Digital…

A fost lansat Centrul Digital de Inovare Socială. Reprezentanta UNICEF: Ne va permite să prevenim și să abordăm mai eficient situațiile de risc cu care se confruntă copiii

Sursa foto: social.gov.md

A fost lansat primul Centru Digital de Inovare Socială care își propune să unifice și să digitalizeze toate serviciile de asistență și protecție socială, anunță luni, 24 iunie, Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS).

Potrivit reprezentanților MMPS, printre prioritățile Centrului Digital de Inovare Socială se numără:

  • Crearea unei platforme digitale integrate care va servi drept interfață unică pentru angajații sistemului de asistență și protecție socială de accesare a tuturor serviciilor gestionate prin cele 15 sisteme informaționale existente în prezent;
  • Actualizarea Sistemului Informațional „Vulnerabilitate Energetică”;
  • Dezvoltarea funcționalităților managementului de caz: Protecția drepturilor copiilor și Determinarea gradului de dizabilitate.

„Transformarea digitală a sistemului de protecție socială va facilita și accesul cetățenilor la toate serviciile și prestațiile sociale și nu va mai fi nevoie să vină cu zeci de documente, care le îngreunează interacțiunea cu structurile de stat. Ne propunem să digitalizăm la maxim toate serviciile din sistem pentru a fi mai aproape și mai accesibili pentru cetățenii noștri și pentru a construi împreună o Moldovă europeană, unde fiecare cetățean este protejat”, a declarat Alexei Buzu, ministrul Muncii și Protecției Sociale.

PNUD și partenerii săi vor sprijini MMPS în crearea unei noi arhitecturi digitale integrate, menită să conecteze, în timp, toate sistemele existente și să digitalizeze procesele din spatele serviciilor sociale.

Mai mult, înființarea noului Centru digital pentru inovare socială în cadrul Ministerului va asigura standardizarea în ceea ce privește dezvoltarea de programe operaționale și adaptarea sistemelor automatizate la cerințele meu în schimbare.

Impactul preconizat este un sistem național de protecție socială mai agil, mai eficient și mai centrat pe oameni, aliniat la abordările și standardele UE și capabil să contribuie la obiectivele strategice ale țării de a reduce sărăcia și de a promova incluziunea socială”, a afirmat Daniela Gasparikova, reprezentanta rezidentă PNUD în R. Moldova.

Potrivit autorităților, platforma digitală integrată va facilita lucrul angajaților Ministerului și a colegilor din sistemul de asistență socială, permițând procesarea mai rapidă, eficientă și transparentă a cererilor. Astfel, cetățenii vor beneficia de o experiență îmbunătățită în accesarea serviciilor de asistență socială și a prestațiilor sociale. Mai mult, platforma va ajuta Ministerul să detecteze și să elimine erorile, frauda și inegalitățile, iar datele colectate prin platformă vor facilita luarea deciziilor și elaborarea politicilor sociale corecte, echilibrate și axate pe interesul superior al beneficiarului. 

Prin digitalizarea​​ serviciilor de protecție socială, ne asigurăm că familiile și copiii  primesc sprijin imediat și deplin atunci când au cea mai mare nevoie de el.

Pe lângă asistența financiară, aceștia vor avea acces cu un singur click la un pachet complet de  servicii sociale.

Acest acces simplificat ne va permite să prevenim și să abordăm mai eficient situațiile de risc cu care se confruntă copiii”, a spus Maha Damaj, reprezentanta de Țară UNICEF în Moldova.

Deschiderea centrului a fost posibilă cu suportul Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare în Moldova (PNUD) și a Fondului Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF).

Proiectul implementat de PNUD are un buget total estimat de 8,5 milioane de dolari și o durată de trei ani. O primă contribuție de 850 de mii de dolari este din partea UNICEF, din fondurile Ministerului pentru Cooperare Economică și Dezvoltare al Republicii Federale Germania, oferite prin intermediul Băncii Germane de Dezvoltare (KfW).