Dorin Chirtoacă, primarul mun. Chișinău, a fost reținut pentru 72 de ore de ofițerii CNA și procurorii anticorupție în dosarul parcărilor cu plată, dosar în care au ajuns anterior, după gratii, viceprimarul Nistor Grozavu și șeful Direcției Transport, Igor Gamrețchi.
CNA anunță că Dorin Chirtoacă i-ar fi dat indicaţii viceprimarului Capitalei, Nistor Grozavu, care era preşedinte al Comisiei de selectare a companiilor ce urmau să implementeze proiectul parcărilor cu plată în municipiul Chişinău, să semneze contractul cu firma EME PARKLEITSYSTEM GmbH fără avizul Consiliului Municipal Chişinău.
CNA precizează că acest lucru s-a întâmplat chiar dacă prevederile Legii cu privire la parteneriatul public-privat stabileşte expres că, după desemnarea câştigătorului, se negociază clauzele contractuale şi, doar după aceasta, proiectul se transmite spre aprobare şi semnare Consiliului Municipal Chişinău.
Totodată, „contrar legislaţiei în vigoare şi urmărind un scop infracţional, primarul municipiului Chişinău a avizat pozitiv certificatele de urbanism pentru proiectarea lucrărilor, în conformitate cu contractul de parteneriat public-privat dintre Primăria municipiului Chişinău şi nerezidenta EME PARKLEITSYSTEM GmbH. La rândul său, această companie ar fi devenit câştigătoare în urma unor acţiuni concertate dintre responsabili din Primăria capitalei, agenţi economici şi omul de afaceri care gestiona din umbră EME PARKLEITSYSTEM GmbH”, anunță CNA. ZdG precizează că omul de afaceri este Alexandru Pincevschi, cel care, recent, întâmplător sau nu, a fost eliberat din izolator și trimis în arest la domiciliu.
Dorin Chirtoacă și Igor Gamrețchi, beneficiarii firmei din Cipru ?!
Pe parcursul anchetei, CNA susține că au fost documentate mai multe întâlniri dintre gestionarul din umbră al companiei câştigătoare şi şeful Direcţiei transport public şi căi de comunicaţii a Primăriei (Igor Gamtețchi) – întâlniri în cadrul cărora a fost discutată schema de trucare a licitaţiei, participarea primarului general la urgentarea semnării contractului, dar şi un „bonus” pentru serviciile prestate.
„În cadrul audierilor efectuate pe parcursul urmăririi penale, s-a stabilit că, în urma înţelegerii prealabile dintre omul de afaceri şi şeful Direcţiei transport public, ultimul, având rolul de intermediar dintre businessman şi primar, este sfătuit să înregistreze o companie off-shore în Cipru, care ulterior devine asociat al EME PARKLEITSYSTEM GmbH cu o cotă de 26 la sută. Potrivit mărturiilor oferite în cadrul anchetei, 26 la sută din veniturile companiei erau anume acea mulţumire pentru semnarea contractului de parteneriat public-privat între compania EME PARKLEITSYSTEM GmbH şi Primăria Capitalei, dintre care 13 procente îi reveneau primarului şi alte 13 la sută şefului Direcţiei transport public şi căi de comunicaţie”, se mai arată în comunicat.
În continuare, după ce compania din Cipru devine asociat al EME PARKLEITSYSTEM GmbH, primarul dă indicaţii pentru deschiderea ofertelor şi iniţierea licitaţiei, iar compania numită devine câştigătoare. De asemenea, la indicaţiile primarului, viceprimarul semnează contractul, iar ulterior edilul dă aviz pozitiv pentru începerea lucrărilor de proiectare. Astfel, prin acţiunile sale, primarul ar fi comis trafic de influenţă, infracţiune care se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 7 ani, anunță CNA.
Recent, şapte persoane au fost reţinute în dosarul parcărilor cu plată. Este vorba despre viceprimarul municipiului Chişinău, şeful Direcţiei transport urban şi căi de comunicaţie, un fost consilier municipal, administratorii a trei companii de parking, dar şi un om de afaceri, suspectat că ar fi gestionat din umbră mai multe companii participante la licitaţie, inclusiv cea câştigătoare. În prezent, o parte dintre învinuiţi se află în arest la domiciliu, iar alţii în izolatorul CNA. Aceştia au furnizat informaţii relevante anchetei, fapt care a condus la identificarea schemei şi beneficiarilor acesteia.
În timp ce ieșea din biroul său, Chirtoacă a precizat că “deocamdată, nu am să fac nicio declarație”
Cum s-a ajuns la reținerile din dosarul parcărilor
În luna aprilie, Ziarul de Gardă a scris despre schema parcărilor cu plată. Precizam atunci că Nistor Grovazu, viceprimarul mun. Chișinău, a semnat contractul de parteneriat public-privat pentru implementarea sistemului de parcări cu plată în capitală, fără ca acesta să fie aprobat, mai întâi, de Consiliul Municipal Chișinău, așa cum prevedea o decizie a Consiliului aprobată anterior, la acest subiect. Între timp, pe rolul instanțelor de judecată din R. Moldova sunt deja două litigii cu implicarea companiei care ar urma să perceapă peste o sută de lei pentru o zi de parcare pe străzile din Chișinău. Totodată, firmele din Cipru și Malta, care figurează în calitate de fondatori ai companiei, provoacă mai multe semne de întrebare vis-a-vis de integritatea acestui proiect.
La 2 octombrie 2014, Consiliul Municipal Chișinău (CMC) a luat o decizie „cu privire la aprobarea Studiului privind strategia de parcare în mun. Chișinău”. În actul votat de consilierii municipali se anunța inițierea unui parteneriat public-privat în scopul implementării „strategiei pe termen lung de parcare cu plată în Chișinău”, care a fost elaborată în cadrul proiectului „Chișinău – Proiect Sectorial Drumuri Urbane”, finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Documentul prevedea ca, la prima etapă, zona de parcare cu plată să cuprindă perimetrul străzilor din centrul capitalei, iar ulterior, aceasta să se extindă pe întreg teritoriul orașului.
Nistor Grozavu, președintele Comisiei care a selectat câștigătorul
Atunci s-a aprobat și componența Comisiei de selectare a partenerului privat, din ea urmând să facă parte șapte persoane: viceprimarul Nistor Grozavu, președintele Comisiei, consilierii municipali Ghenadie Ivașcenco, Iurie Topală, Serghei Zavorotco și Veaceslav Bulat, dar și Vitalie Butucel, șef adjunct al Direcției generale transport public și căi de comunicație împreună cu un reprezentant al Agenției Proprietății Publice. Concursul de selectare a partenerului privat urma să se desfășoare până la 20 decembrie 2014. Tot în decizia CMC din 2 octombrie 2014 se preciza că Primăria Chișinău, în calitatea sa de partener public, va prezenta CMC proiectul contractului în forma negociată pentru aprobare, și doar ulterior, va semna contractul (!).
Referitor la „cerințele generale privind selectarea partenerului privat”, s-a decis că ofertanții vor prezenta o redevență partenerului public „de nu mai puțin de 5% din suma încasărilor”, prețul mediu pentru serviciile de parcare nu va fi mai mare de 10 lei, cu dreptul majorării anuale proporțional nivelului inflației și că, la prima etapă, ofertantul câștigător va crea „nu mai puțin de 2500 de locuri de parcare”, cu extinderea ulterioară la „cel puțin 25 de mii”. Pentru a participa la concurs, partenerul privat urma să întrunească mai multe condiții: să poată asigura posibilitatea achitării plății pentru parcare prin intermediul telefonului mobil, să aibă o cifră de afaceri de cel puțin 100 milioane de lei în ultimii 2 ani de activitate în domeniul parcărilor, să aibă capacitatea de a asigura un minimum de 6 milioane de tranzacții pe an, legate de perceperea plăților pentru parcare și să dispună de certificate de calitate (ISO 9001:2009 și ISO/IEC 27001:2006).
Anunțul de pe site-ul BERD și graba autorităților locale
În cadrul proiectului de reconstrucție a drumurilor din mun. Chișinău în cadrul contractului cu BERD sunt amenajate și locurile de parcare care ar urma să fie gestionate de agentul economic privat care a câștigat tenderul organizat de Primărie. Persoane din domeniu afirmă că acest aspect ar reprezenta o încălcare a contractului, din moment ce acesta prevede că agentul economic privat ar trebui să amenajeze locurile de parcare.
„Din câte țin minte, la concurs au participat trei companii. A fost un tender internațional. Se pare că informația fusese postată și pe site-ul BERD. Atunci când municipalitatea a semnat contractul de credit cu BERD, referitor la reabilitarea a șase străzi, un punct al contractului prevedea organizarea parcărilor cu plată și gestionarea lor de sectorul privat”, își amintea atunci Ghenadie Ivașcenco, fost consilier municipal și membru al Comisiei de selectare a câștigătorul concursului. Ulterior însă. Ivașcenco a fost reținut în acest dosar. „În acest temei, a fost oferit un grant pentru realizarea unui studiu de fezabilitate cu privire la parcările cu plată în Chișinău. Cei care au făcut studiul au și pregătit licitația. Nu-mi amintesc detalii, dar, cu certitudine, oferta companiei care a câștigat contractul a fost, de departe, cea mai bună. Compania părea serioasă, la fel și cei care o reprezentau”, spune Ivașcenco, amintind că, în perioada tenderului, s-a discutat mult despre criteriile pe care trebuie să le întrunească firmele care urmau să se implice în proiect. La final, s-a decis să se dea prioritate unei companii cu experiență în străinătate, decizie luată și la propunerea donatorilor externi.
La 31 iulie 2015, Primăria Chișinău a publicat în Monitorul Oficial un comunicat informativ cu privire la concursul pentru selectarea unui partener privat pentru implementarea proiectului. Peste câteva zile, și pe site-ul BERD este plasat un anunț despre proiectul din Chișinău, fiind oferite și datele de contact ale Direcției generale transport public și căi de comunicație, astfel încât agenții economici să poată depune ofertele. În anunțul de pe site-ul BERD se precizează data închiderii concursului – 30 iulie 2016. Doar că, deja peste cinci luni, în ordinea de zi a ședinței CMC din 10 decembrie 2015, publicată pe site-ul instituției cu o săptămână mai devreme, se anunța subiectul „cu privire la aprobarea Contractului de parteneriat public-privat dintre Primăria Chișinău și Compania „EME Parkleitsystem GmbH” privind amenajarea, organizarea şi gestionarea parcărilor şi parcajelor controlate cu plată în mun. Chişinău”. La scurt timp, subiectul a fost scos de pe ordinea de zi, neajungând a fi discutat sau aprobat de CMC, așa cum prevedea decizia din 2 octombrie 2014, prin care s-a dat startul proiectului. Contractul dintre Primărie și „EME Parkleitsystem GmbH” fusese semnat la 3 decembrie 2015 de Nistor Grozavu din partea Primăriei Chișinău și Pal Ivancsics – director general al agentului economic cu sediul în Viena, Austria. Informația despre semnarea contractului apare în Monitorul Oficial din 18 decembrie 2015.
Procesul și deciziile contradictorii ale instanțelor de judecată
La început de ianuarie 2016, activistul Adrian Filat se adresează cu o cerere la Primăria Chișinău, solicitând anularea contractului de parteneriat public-privat. Răspunsul primit nu l-a mulțumit și, la 18 februarie 2016, Filat se adresează în judecată. La scurt timp, cu o cerere în judecată vine și un grup de consilieri municipali socialiști, care solicitau anularea contractului, precizând, ca și Adrian Filat, că acel contract nu fusese aprobat de CMC. La 20 septembrie 2016, Judecătoria Centru din Chișinău, după ce a comasat cererile, a decis s-o respingă pe cea a lui Filat și să admită cererea consilierilor socialiști, anulând contractul din 3 decembrie 2015.
Primarul de Chișinău, Dorin Chirtoacă, a contestat hotărârea instanței de fond, reprezentantul său menționând că, de fapt, consilierii ar fi depus cererea de chemare în judecată tardiv și că legea nu le acordă dreptul de a contesta actele respective. „Atât timp cât actul contestat nu aduce atingeri drepturilor consilierilor, acțiunea urma să fie respinsă”, spunea reprezentantul primarului. La scurt timp, prin avocatul Andrei Briceag, și „EME Parkleitsystem GmbH” a contestat decizia primei instanțe, precizând că acel contract s-a semnat pe 3 decembrie 2015, deoarece „expira termenul legal pentru semnare. Așa, a fost respectată procedura, competența și temeiurile legale la încheierea contractului”. La 20 decembrie 2016, judecătorii Nina Cernat, Lidia Bulgac și Anatol Pahopol au anulat hotărârea primei instanțe, argumentând că aceasta, eronat, a acceptat cererea depusă de consilierii socialiști. Judecătorii de la Curtea de Apel (CA) au mai precizat că, deși consilierii știau despre semnarea contractului la 10 decembrie 2015, au depus o cerere de contestare abia la 18 ianuarie 2016, „prin urmare, acțiunile de contestare a actului administrativ au fost efectuate cu depășirea termenului legal, sunt tardive și nu se pretinde restabilirea termenului de procedură. Cu toate acestea, Colegiul civil nu se poate expune asupra fondului cauzei, în condițiile în care însăși cererea de chemare în judecată a fost înaintată cu încălcarea procedurii și a limitelor împuternicirilor deținute de către consilierii locali – reclamanții”, susțin magistrații.
Adrian Filat și consilierii socialiști au contestat decizia CA Chișinău la CSJ, cererea fiind înregistrată la sfârșit de martie, fără stabilirea datei examinării.
Regulamentul privind funcționarea parcărilor, respins de CMC
Între timp, Primăria Chișinău a elaborat și un regulament privind funcționarea parcărilor și parcajelor auto cu plată. Acesta stabilește prețurile, dar și amenzile pe care le vor primi șoferii care vor parca neregulamentar. „Regulamentul a fost propus spre aprobare la ultima ședință a CMC, dar a fost respins, fiind remis pentru audieri publice. În acțiunile dlui Grozavu, care a semnat contractul din partea Primăriei, fără aprobarea CMC, sunt elemente de depășire a atribuțiilor de serviciu. Știu că socialiștii au depus cereri și la CNA”, spune consilierul municipal Ruslan Codreanu. Angela Starinschi, purtătoarea de cuvânt a CNA, a confirmat că instituția examinează legalitatea încheierii contractului dintre Primăria Chișinău și „EME Parkleitsystem GmbH”. Nistor Grozavu, cel care a semnat documentul din partea Primăriei nu a răspuns la apelurile telefonice ale ZdG.
Totuși, înainte ca regulamentul despre funcționarea parcărilor să fie propus consilierilor spre aprobare, „EME Parkleitsystem GmbH” s-a adresat în judecată, cerând obligarea autorităților să-l aprobe. În acest dosar au avut loc trei ședințe de judecată, fără ca instanța să se pronunțe. Cristina Dobrojan , reprezentanta CMC în acest proces, ne-a declarat atunci că-i ocupată și nu poate discuta la subiect. Andrei Briceag, avocatul firmei „EME Parkleitsystem GmbH” a precizat pentru ZdG că în procesul de la Judecătoria Chișinău, compania cere doar să fie executat contractul semnat de cele două părți la 3 decembrie 2015. Ulterior însă, chiar Dorin Chirtoacă a anunțat că va suspenda contractul cu compania austro-ungară.
Firma de la Chișinău și moldoveanul-administrator care a refuzat să discute
La 27 octombrie 2015, cu 5 săptămâni înainte ca Nistor Grozavu și Pal Ivancsics să semneze contractul de parteneriat public-privat, „EME Parkleitsystem GmbH” fondează la Chișinău firma „PLS Parcare” SRL. Ulterior, administrator al firmei devine moldoveanul Serghei Islentiev. Fondarea firmei din R. Moldova este, de fapt, o prevedere a contractului, semnat de părți însă abia în decembrie 2015. Deci, firma din R. Moldova a fost fondată înainte ca cele două părți să semneze un contract. În documentele de la Camera Înregistrării de Stat se menționează că firma „EME Parkleitsystem GmbH” are un capital social de doar 446 de mii de lei și adresa juridică pe str. Grenoble 259/10 din Chișinău.
Firma austriacă „EME Parkleitsystem GmbH”, cu care autoritățile din Chișinău au semnat contractul de parteneriat public-privat, și care a fondat la Chișinău „PLS Parcare” SRL, la rându-i, este fondată de alte trei firme străine: „WCA Holding Company” Ltd, înregistrată în Malta (44,4%), „Desonia Investments Ltd” din Cipru (26%) și „EME Holding GmbH” din Austria, cu o cotă de 29,6%.
Scriam în luna aprilie că, totuși, dintre cele trei companii care au fondat firma „EME Parkleitsystem GmbH” cu care autoritățile au semnat contractul, doar „EME Holding GmbH” aparține companiei „mamă” „EME Holding KFT” din Ungaria, care deține firma „EME Zrt”, cea care gestionează mai multe proiecte cu parcări din orașe europene. Celelalte două companii din Malta și Cipru, cel puțin la prima vedere, nu par legate de „EME Parkleitsystem GmbH” și de afacerile cu parcări. „WCA Holding Company” Ltd a fost înregistrată în Malta în iunie 2011, iar „Desonia Investments” din Cipru a fost fondată și mai recent, în august 2015, coincidență sau nu, la scurt timp după ce Primăria Chișinău a anunțat concursul pentru selectarea partenerului privat pentru implementarea proiectului cu parcări (!)
Astfel, din ancheta CNA reiese că „Desonia Investments” din Cipru, fondată în august 2015 aparținea lui Igor Gamrețchi și … Dorin Chirtoacă.
În decembrie 2015, după semnarea contractului între Primărie și „EME Parkleitsystem GmbH”, directorul general al firmei, Pal Ivancsics, a susținut o conferință de presă, prezentând consorțiul câștigător ca fiind „unul din cei mai importanți jucători de pe piața parcărilor cu plată din Europa”. Ivancsics afirma că acest consorțiu, format din trei firme, are contracte cu peste 40 de municipalități și că, în 2013, ar fi procesat peste 12 milioane de plăți pentru parcări, fiind lider în Europa la acest capitol.
Întrebat atunci despre firmele din Malta și Cipru, Ivancsics a declarat că acestea nu ar fi de tip off-shore și că ar fi fost cooptate ca parteneri pentru a împărți riscurile. În discurs, acesta s-a referit însă mai mult la compania din Malta, fără a face practic referiri la firma din Cipru, fondată în august 2015. „Moldova e o țară destul de riscantă pentru business, având în vedere inflația, puterea de plată. De asta, riscurile investiției în acest proiect au trebuit să fie împărțite cu alți investitori”, declara atunci Ivancsics, adăugând că atragerea altor investitori e o procedură standard pentru ei. Acesta nu a precizat cine sunt investitorii atrași în proiect și dacă aceștia au legături cu oficiali din R. Moldova. ZdG va continua să investigheze acest subiect și va reveni cu detalii în edițiile viitoare.
Acum o lună. Grozavu și Gamrețchi sunt reținuți
La 25 aprilie, CNA și procurorii au reținut 7 persoane în dosarul de corupţie ce vizează selectarea companiei ce urma să se ocupe de amenajarea parcărilor cu plată în Capitală. De rând cu viceprimarul de Chişinău, Nistor Grozavu, și şeful Direcţiei Transport, Igor Gamrețki, au fost reținuți și fostul consilier municipal, Ghenadie Ivașcenco, fost secretar al Comisiei de organizare a licitației, administratorii a trei companii de parking, dar şi un om de afaceri, suspectat că ar fi gestionat din umbră mai multe companii participante la licitaţie, inclusiv cea câştigătoare. Sursele ZdG au confirmat că omul de afaceri reținut este Alexandru Pincevschi, cel care deține un adevărat imperiu cu afaceri în domeniul importului și comercializării de automobile, hotelier, imobiliar, al turismului sau industriei alimentare. Cei trei administratori ai firmelor de parking, reținuți pentru 72 de ore, sunt Serghei Islentiev, administratorul la „PLS Parcare”, Alexei Curti, administratorul „Sizif-L”, și Olga Andriuța, reprezentanta prin procură a „PLS Parcare”, iar conform datelor de la Camera Înregistrării de Stat (CÎS), tot ea administratoare a firmelor „C-Parking” SRL și „Primele Plăți Mobile” SRL.
De la stânga la dreapta: Olga Andriuța, Zsigmund Bodnar și Serghei Islentiev
Într-un comunicat de presă, CNA scrie că, în iulie 2015, Direcţia Transport Public şi Căi de Comunicaţie a Primăriei Chişinău a anunțat inițierea licitației privind organizarea și gestionarea parcărilor cu plată. Potrivit datelor anchetei, cerințele obligatorii au fost majorate nemotivat. Astfel, puteau participa la licitație ofertanții care, pe parcursul ultimilor trei ani de activitate, au efectuat minim 6 milioane de tranzacții și care au prestat anterior servicii de parcare auto cu plată prin intermediul tehnologiilor de plată electronice în nu mai puţin de 5 oraşe în ultimii 2 ani. Deşi caietul de sarcini a fost cumpărat de 16 companii, doar două au depus ofertele pentru participare – „Eme Parkleitsystem GmbH”, din Austria, şi „Sizif-L” SRL, din R. Moldova. Cea din urmă a fost descalificată din motiv că nu ar fi prezentat toate actele. Conform informațiilor publice, proprietarii firmei „Sizif-L” SRL sunt companii off-shore, iar administrator este Alexei Curti, una din persoanele reținute de ofițerii și procurorii anticorupție. Așa cum ZdG a scris anterior, licitația a fost câștigată de firma „Eme Parkleitsystem GmbH”, care ulterior, a fondat la Chișinău compania „PLS Parcare”, condusă de Serghei Islentiev, cea care urma să gestioneze proiectul privind parcările cu plată.
Reprezentanții Primăriei se întâlneau cu Pincevschi
Alexandru Pincevschi
După ce viceprimarul Nistor Grozavu a semnat contractul între Primăria Chişinău şi compania câştigătoare, CNA şi procurorii au iniţiat urmărirea penală pe faptul depăşirii atribuţiilor de serviciu de către factori de decizie ai Primăriei şi abuzului în serviciu comis de către reprezentanţi ai unor agenţi economici. „Dosarul a fost deschis în legătură cu existenţa unor bănuieli rezonabile că viceprimarul ar fi semnat contractul fără aprobarea acestuia de către Consiliul Municipal Chişinău (CMC), asta chiar dacă, legea cu privire la parteneriatul public privat stabileşte expres că după desemnarea câştigătorului, se negociază clauzele contractuale şi doar după aceasta proiectul se transmite spre aprobare şi semnare CMC”, zice CNA. Pe parcursul anchetei, susține instituția, au fost documentate întâlniri periodice ale unor responsabili din cadrul Primăriei cu un om de afaceri, despre care există probe că ar fi gestionarul din umbră al agentului economic câştigător, al altor companii de parking, dar şi al unor offshore-uri. „Astfel, au fost colectate probe pentru a presupune că licitaţia privind parteneriatul public-privat a fost trucată, iar funcţionarii Primăriei şi reprezentanţii companiei câştigătoare ar fi acţionat în complicitate”, se spune în comunicatul CNA. Omul de afaceri la care face referire CNA este Alexandru Pincevschi.
În cadrul dosarului urmează a fi audiați toți membrii Comisiei de selectare a partenerului privat pentru implementarea proiectului privind parcările cu plată din Chișinău. Din componența Comisiei au făcut parte șapte persoane: viceprimarul Nistor Grozavu, care a fost președintele Comisiei, Ghenadie Ivașcenco, fost consilier municipal pe listele PLDM – secretarul comisiei, consilierii municipali Iurie Topală, Serghei Zavorotco și Veaceslav Bulat, dar și Vitalie Butucel, șeful adjunct al Direcției generale transport public și căi de comunicație, împreună cu un reprezentant al Agenției Proprietății Publice. Reprezentanții CNA ne-au declarat că, pe lângă cei doi membri ai Comisiei reținuți, au fost audiați și au primit statut de bănuit alți 4 reprezentanți ai Comisiei: Iurie Topală, Serghei Zavorotco, Veaceslav Bulat, dar și reprezentantul Agenției Proprietății Publice. Toți sunt anchetați în stare de libertate.
Citiți și: Tranzacția de 180 mii de euro pusă la cale de șeful Direcției Transport a Primăriei Chișinău, reținut de CNA
Conform regulamentului privind funcționarea parcărilor cu plată în Chișinău, firma câștigătoare ar urma să amenajeze cel puțin 1000 de locuri de parcare cu plată în zona centrală a orașului, iar ulterior să extindă locurile de parcare în toate sectoarele capitalei, în total peste 30 de mii. Conform contractului semnat de părți în decembrie 2015 însă, partenerul privat va amenaja însă nu mai puțin de 2500 de locuri de parcare în centrul capitalei, iar ulterior, nu mai puțin de 25 de mii de locuri pe tot teritoriul orașului.