În România, ANAF a descoperit că PNL ar fi plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok (Snoop.ro)
Campania „Echilibru și Verticalitate”, de pe pe TikTok, ar fi fost plătită din banii Partidului Național Liberal, a descoperit Agenția Națională de Administrarea Fiscală (ANAF) din România, arată o investigație Snoop.ro, care face trimitere la o sursă confidențială, la curent cu rezultatul cercetării ANAF.
Informația a fost confirmată pentru Snoop din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma angajată de Partidul Național Liberal (PNL), Kensington Communication, care a gândit campania. Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.
Compania Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”. Snoop notează că, în integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, după cum se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al Expert Forum.
Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, susține Expert Forum. De asemenea, o analiză a Snoop, realizată chiar pe brief-ul trimis redacției de firma angajată de PNL arată că influencerii au respectat indicațiile prestabilite de către PNL. Cu aceeași platformă a fost realizată campania de TikTok pentru cartea președintelui PNL de la acea oră, Nicolae Ciucă, mai notează Snoop.
Inspectorii ANAF au aflat că banii pentru „Echilibru și Verticalitate” au venit de la PNL, mai exact de la firma Kensington Communication, care face servicii de marketing politic, dar și campanii online pentru liberali.
„Investigația ANAF s-a încheiat acum câteva zile și răspunsul va fi în curând trimis către AEP”, a spus pentru Snoop un specialist care este la curent cu concluziile ANAF. Din cauza subiectului delicat și magnitudinii descoperirilor, sursa a ales să fie confidențială.
Specialistul a confirmat că „este un șoc pentru toată lumea faptul că banii publici oferiți de către contribuabili pentru PNL au fost folosiți pentru promovarea unui alt candidat”.
Compania Kensington Communication a declarat că a realizat, la comanda Partidului Național Liberal, o serie de brief-uri, „destinate unor campanii de conștientizare a opiniei publice, în acord cu valorile partidului și în nici într-un caz în acord cu liniile de comunicare ale altei formațiuni, ori candidat”. Totodată, compania susține că forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, „care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului. Astfel, hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate. Nu cunoaștem dacă și în ce fel ar fi fost folosit și exploatat politic acest hashtag, întrucât rolul nostru a fost strict acela de a genera idei de brief-uri conform cu solicitările clientului nostru, în acest caz, PNL”, a răspuns compania, la solicitarea Snoop.ro.
„Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să ia măsurile legale care se impun”, a reacționat ulterior compania Kensington Communication.