Google testează afișarea unor bife de verificare în rezultatele căutărilor
Google testează afișarea unor bife albastre în dreptul unor companii în rezultatele sale de căutare, a declarat un purtător de cuvânt al companiei vineri, 4 octombrie, notează Reuters. Potrivit reprezentanților companiei, inițiativă este „menită să ajute utilizatorii să identifice sursele verificate și să evite site-urile web false”.
Potrivit sursei citate, site-urile frauduloase care sunt prezentate drept afaceri sau servicii oficiale pot apărea în rezultatele căutărilor online, determinând utilizatorii să acceseze informații false despre respectivele afaceri, „ceea ce poate induce în eroare și dăuna reputației brandurilor”.
„Experimentăm în mod regulat funcții care ajută cumpărătorii să identifice afaceri de încredere online, iar în prezent derulăm un mic experiment în care afișăm bife de verificare lângă anumite afaceri pe Google”, a spus purtătorul de cuvânt.
Google utilizează deja sisteme automatizate pentru a identifica paginile cu „conținut fraudulos” sau „înșelător” și pentru a preveni apariția lor în rezultatele căutărilor, punctează Reuters.
Bife albastre de verificare au fost observate lângă companii precum Microsoft, Meta și Apple în rezultatele căutărilor. Doar unii utilizatori au putut vedea această funcție, ceea ce sugerează că Google nu a extins încă testarea pe scară largă.