Primul pod cu patru benzi între România și R. Moldova. Autoritățile de la București anunță despre aprobarea unei finanțări de 16,5 milioane de euro pentru construcția unui pod peste Prut, la Ungheni
Mecanismul pentru interconectarea Europei (MIE), program de finanțare al UE în domeniile transporturilor, digitalului și energiei, a aprobat o finanțare de 16,5 milioane de euro pentru construirea unui pod peste Prut, la Ungheni. Acesta va fi primul pod cu 4 benzi dintre România și R. Moldova, potrivit secretarului de stat al Ministerului Transporturilor al României, Ionel Scrioșteanu.
Proiectul podului peste Prut de la Ungheni are o valoare totală de 33 de milioane de euro și o durată de realizare de 43 de luni. Licitația pentru proiectare și execuție ar urma să fie lansată la începutul anului viitor. Acordul de Mediu a fost emis în noiembrie, iar Guvernul de la București urmează să aprobe indicatorii tehnico-economici, potrivit lui Ionel Scrioșteanu.
„Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.
Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova)”, a anunțat pe rețelele de socializare secretarul de stat al Ministerului Transporturilor al României.
Principalele caracteristici prevăzute, potrivit oficialului român, sunt:
- 261,20 m lungime pod nou peste Prut
- 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
- 8 m lățime parte carosabilă
- 1 km lungime traseu
- 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
- punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, a mai precizat secretarul de stat al Ministerului Transporturilor al României, Ionel Scrioșteanu.