Piața serviciilor de televiziune furnizate contra plată prin tehnologia IPTV continuă să înregistreze creșteri
Volumul vânzărilor serviciilor de televiziune contra plată prestate prin rețelele de cablu și IPTV a crescut, în trimestrul doi al anului 2020 comparativ cu perioada similară a anului 2019, cu 4,4 mil. lei, adică cu peste 10%, iar numărul total de abonați s-a majorat, față de sfârșitul anului 2019, cu 11,7 mii sau cu 3,5%, informează Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).
Creșterea veniturilor provenite din vânzarea serviciilor TV contra plată a fost determinată de sporirea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IPTV. Volumul acestor vânzări a crescut, comparativ cu aceiași perioadă a anului 2019, cu 46,2% și a însumat 31,8 mil. lei. Totodată, vânzările realizate de furnizorii rețelelor de cablu au scăzut cu 29% și au totalizat 13,7 mil. lei. Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat la serviciile TV contra plată a crescut cu 7,3% și a constituit 43,8 lei.
Majorarea numărului total de abonați a fost determinată de creșterea bazei de abonați a operatorilor rețelelor IPTV, care s-a extins cu 11,4% și a totalizat peste 201,1 mii. În același timp, baza de abonați la rețele prin cablu a scăzut cu 5,7% și a alcătuit puțin peste 146 mii. În consecință, rata de penetrare a serviciilor TV contra plată, raportate la 100 de gospodării (valoarea raportată la 100 gospodării este estimativă, în medie o gospodărie fiind formată din 3 persoane), a crescut cu 1,9 puncte procentuale și a alcătuit 39,4%.
Potrivit datelor prezentate ANRCETI de către 43 furnizori activi, la 30 iunie 2020, 57,9% din numărul total de abonați utilizau rețele IPTV, iar 42,1% – rețele TV prin cablu. Aceleași date arată că ponderea abonaților care recepționau semnalul TV în format digital a ajuns la 77,7%, iar ponderea celor care recepționau semnalul în format analogic a scăzut, alcătuind 22,3%.
Potrivit estimărilor ANRCETI, în perioada de raportare, cotele de piață ale furnizorilor de servicii TV contra plată, în funcție de cifra de afaceri s-au repartizat după cum urmează: Moldtelecom – 34%, TV BOX – 33%, Orange Moldova – 5%, cota cumulativă a celorlalți furnizori– a alcătuit 28%.