Meta înregistrează venituri mult mai mari în ultima partea a anului 2024. Numărul de utilizatori activi, cu aproximativ 5% în creștere
![](https://www.zdg.md/wp-content/uploads/2025/01/meta.avif)
Meta Platforms, compania care deține Facebook, Instagram și WhatsApp, a înregistrat în ultimul trimestru din 2024 venituri totale de 48,39 miliarde de dolari, în creștere cu 21% față de anul anterior. În plus, numărul de persoane active zilnic (DAP), o măsură pe care Meta o utilizează pentru a urmări utilizatorii unici care deschid oricare dintre aplicațiile sale într-o zi, a crescut cu aproximativ 5% față de anul precedent, ajungând la 3,35 miliarde.
Compania a depășit așteptările Wall Street cu privire la veniturile din trimestrul al patrulea, dar a estimat că vânzările din primul trimestru din 2025 ar putea să nu se ridice la nivelul așteptărilor, dând astfel semnale contradictorii cu privire la modul în care investițiile sale în instrumente scumpe bazate pe inteligență artificială dau roade, scrie Reuters.
Meta a raportat venituri de 48,4 miliarde de dolari pentru al patrulea trimestru din 2024, adică cu 21% mai mari, cu mult peste estimarea analiștilor de 47,0 miliarde de dolari.
Compania-mamă a Facebook și Instagram se așteaptă la venituri pentru primul trimestru cuprinse între 39,5 și 41,8 miliarde de dolari, comparativ cu estimarea medie a analiștilor de 41,72 miliarde de dolari, potrivit datelor compilate de LSEG.
Acțiunile Meta au stagnat după închiderea pieței, dar au crescut atunci când directorul general Mark Zuckerberg a vorbit despre inițiativele Meta în materie de inteligență artificială și despre modul în care lansarea modelelor companiei chineze DeepSeek, care a afectat piețele globale în această săptămână, i-a întărit convingerea că inteligența artificială open source este strategia corectă.
„Va exista un standard open source la nivel global”, a declarat Zuckerberg în cadrul unei conferințe online. „Este important ca acesta să fie un standard american”.
Estimările au ridicat noi semne de întrebare cu privire la cheltuielile de capital ale Meta. Compania se bazează pe activitatea sa de bază în domeniul publicității pe rețelele sociale pentru a acoperi costurile asociate cu ambițiile sale în materie de inteligență artificială și cu investițiile în tehnologii „metaverse” precum ochelarii inteligenți și sistemele de realitate augmentată.
Săptămâna trecută, Zuckerberg a anunțat că Meta plănuiește cheltuieli de capital de până la 65 de miliarde de dolari în 2025 pentru a-și extinde infrastructura de inteligență artificială, crescând în același timp și numărul de angajări pentru roluri în domeniul inteligenței artificiale.
Miercuri, Meta a declarat că se așteaptă ca cheltuielile totale pentru 2025 să fie cuprinse între 114 și 119 miliarde de dolari, în creștere de la un total de 95 de miliarde de dolari în 2024.
„Rezultatele extraordinare ale Meta din trimestrul al patrulea demonstrează în mod clar că veniturile din publicitate rămân elementul vital al companiei. Acestea fiind spuse, cea mai mare întrebare cu privire la 2025 nu se referă la câștigurile de astăzi, ci la faptul dacă pariul de 60-65 de miliarde de dolari al lui Mark Zuckerberg privind infrastructura IA va da roade”, a declarat Jeremy Goldman, analist principal la eMarketer.
Rezultatele Meta vin după ce lansarea de către DeepSeek a celor mai recente modele de inteligență artificială a declanșat luni o depreciere a acțiunilor tehnologice globale din cauza îngrijorărilor legate de creșterea costurilor inteligenței artificiale în SUA.
DeepSeek a declarat că modelele sale fie egalează, fie depășesc performanțele principalilor rivali americani la o fracțiune din cost, inclusiv modelele Llama ale Meta, sfidând opinia predominantă conform căreia scalarea AI necesită o putere de calcul și investiții mari.