Licitația de la Aeroportul Internațional Chișinău, fără succes din nou: același motiv, încă o prelungire a termenului de depunere a dosarelor
Aeroportul Internațional Chișinău (AIC) informează despre prelungirea termenului de depunere a cererilor de participare la cea de-a treia licitație pentru darea în locațiune a spațiilor comerciale din aerogară.
Conform unui comunicat de presă emis de reprezentanții AIC, o singură companie a depus dosarul până luni, 9 septembrie, ora 12:00, când s-a finalizat perioada de depunere a ofertelor de participare la licitație. Nu a fost precizat numele firmei.
Așadar, potrivit fazelor de desfășurare a procedurii, comisia de licitație s-a întrunit în ședință și a decis prelungirea termenului de depunere până la 28 septembrie 2024.
Anterior, la fel, o singură companie a depus dosarul la licitația privind închirierea spațiilor comerciale – Lagardère Travel Retail.
În acest context, comunicatul informativ urmează să fie publicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova la data de 13 septembrie 2024.
Calendarul actualizat al procesului de organizare a licitației publice este:
- 30 septembrie 2024 – examinarea dosarelor;
- 1 octombrie 2024, ora 09:00 – desfășurarea licitației și anunțarea câștigătorului Lot 1;
- ora 11:00 – desfășurarea licitației și anunțarea câștigătorului Lot 2.
Cea de-a treia licitație de la Aeroportul Internațional Chișinău privind darea în arendă a spațiilor comerciale, suspendată în iunie, a fost reluată din 5 septembrie 2024.
Decizia privind suspendarea licitației a fost luată de Comisia de licitație din cadrul Aeroportului, drept urmarea a hotărârii Curții Constituționale nr. 14, din 20 iunie, potrivit căreia ultimele modificări operate de Parlament au fost declarate neconstituționale.
La 20 iunie, Curtea Constituțională (CC) a R. Moldova a decis că modificările operate în legislație care presupun extinderea termenului de dare în arendă a spațiilor comerciale ale Aeroportului Internațional Chișinău (AIC) sunt neconstituționale. Decizia vine în urma unei sesizări depuse de un grup de deputați din Blocul Comuniștilor și Socialiștilor (BCS), în care au contestat articolul II din Legea nr. 116 din 16 mai 2024.
În analiza sa, Curtea a subliniat că amendamentele nu au fost supuse unei proceduri corespunzătoare de dezbatere și votare. „Curtea a constatat lipsa unei legături indispensabile între obiectul proiectului de lege votat în prima lectură și amendamentele adăugate doar în a doua lectură,” se precizează în hotărâre.
Potrivit deputaților BCS, modificările la lege ar fi fost operate „cu încălcarea procedurii legislative și urmăresc alte scopuri decât cele declarate”.
Anterior, Agenția Proprietății Publice (APP) a lansat, pentru a treia oară, licitație pentru darea în arendă a spațiilor din cadrul Aeroportului Internațional Chișinău (AIC). Conform AIC, licitația a fost relansată cu ajustarea condițiilor de participare, pentru a atrage mai multe companii, fiind extins contractul de locațiune de la 3 la 5 ani.
ZdG a scris că licitația privind închirierea spațiilor comerciale de la Aeroportul Internațional Chișinău (AIC) este, totuși, în vizorul Centrului Național Anticorupție (CNA).
Dacă la mijlocul lunii martie curent, CNA nega, într-un răspuns oferit Ziarului de Gardă, că ar gestiona procese sau cauze penale în legătură cu organizarea licitației cu privire la selectarea locatarului pentru spațiile comerciale ale AIC, într-un răspuns pentru liderul Asociației „Unirea-ODIP”, Vlad Bilețchi, CNA scrie că are pornită o cauză administrativă pe cazul licitației anulate.
La mijlocul lunii martie curent, ZdG a scris că mai multe persoane care activează în cadrul AIC și care au avut tangențe cu organizarea licitației privind închirierea spațiilor comerciale de la Aeroport au fost audiate în ultimele săptămâni de către angajați ai CNA.