Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   Care au fost cele mai…

Care au fost cele mai punctuale companii aeriene de pe Aeroportul Internațional Chișinău în perioada ianuarie–decembrie 2024

Sursa: ZdG

În anul 2024, 65,3% dintre toate zborurile planificate au aterizat la timp pe Aeroportul Internațional Chișinău, în timp ce 58,4% dintre zboruri au decolat la timp. Conform directorului adjunct al Institutului pentru Politici și Reforme Europene (IPRE), Stanislav Ghilețchi, care a monitorizat aproximativ 15 000 de zboruri operate la Chișinău, cea mai bună performanță a fost înregistrată în luna martie, când 78,2% dintre zboruri au aterizat la timp, iar 78,6% au decolat la timp.

De cealaltă parte, cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în luna iulie, când doar 45,8% dintre zboruri au aterizat la timp și 38,5% au decolat la timp.

Cele mai frecvente destinații în perioada analizată au fost: Istanbul (12,7%), Antalya (12,0%), București (8,4%), Londra (7,0%), Varșovia (5,3%), Sharm El-Sheikh (5,2%), Tel Aviv (4,4%) și Viena (4,0%).

În ceea ce privește operatorii aerieni, Fly One a efectuat 31% dintre toate zborurile de pe Aeroportul Internațional Chișinău, fiind lider în activitatea aeriană. Compania HiSky a realizat 20% din zboruri, urmată de Turkish Airlines (10%), Wizz Air (7%) și TAROM (6%). În luna decembrie 2024, Wizz Air a crescut numărul de zboruri operate, ajungând să reprezinte 17% dintre toate cursele aeroportului. „Acest lucru sugerează o posibilă creștere a competiției și o redistribuire a cotelor de piață în 2025”, notează Stanislav Ghilețchi.

ipre.md

Cele mai punctuale companii aeriene la aterizare au fost Turkish Airlines (78,9%), TAROM (76,7%) și LOT Polish Airlines (74,5%). Iar la decolare, cele mai punctuale companii au fost TAROM (69,2%), HiSky (63,6%) și Fly One (62,5%).

Punctualitatea companiilor avia la aterizare pentru perioada ianuarie – decembrie 2024

Punctualitatea companiilor avia la decolare pentru perioada ianuarie – decembrie 2024

„Se observă diferențe semnificative între punctualitatea la aterizare și cea la decolare, fenomen identificat și în rapoartele de monitorizare anterioare. Companiile străine care operează pe Aeroportul Internațional Chișinău, deși aterizează frecvent la timp, tind să înregistreze întârzieri considerabile la plecare. Această discrepanță poate fi influențată de factori operaționali locali sau de condiții externe”, subliniază directorul adjunct al IPRE.