Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   SFS: cum poate fi modificat…

SFS: cum poate fi modificat termenul de stingere a obligației fiscale

Sursa: bani.md

Contribuabilii care admit restanțe la bugetul public național pot solicita modificarea termenului de stingere a obligației fiscale pentru o perioadă de până la 12 luni consecutive. În acest caz este calculată majorarea de întârziere aferentă, precum și sunt aplicate măsurile de asigurare a stingerii obligației fiscale sub formă de gaj/fidejusiune. Excepție sunt contribuabilii care admit restanțe la bugetul asigurărilor sociale de stat, informează Serviciul Fiscal de Stat (SFS).

Potrivit Codului fiscal, eșalonarea stingerii obligației fiscale se acordă de către SFS în următoarele cazuri:

  1. calamități naturale și tehnogene;
  2. distrugerea accidentală a clădirilor de producție;
  3. împrejurare imprevizibilă și de neînlăturat, care împiedică în mod efectiv capacitatea de producție pe o perioadă lungă de timp și executarea obligației contractuale a contribuabilului;
  4. datorii ale autorităților sau instituțiilor publice față de contribuabil, doar în limitele sumelor datorate, precum și impozitelor și taxelor aferente acestora;
  5. alte circumstanțe, stabilite de Ministerul Finanțelor, ce îndreptățesc contribuabilul de a beneficia de modificarea termenului de stingere a obligației fiscale.

Pentru cazurile prevăzute la lit.e), contribuabilul poate beneficia de modificarea termenului de stingere a obligației fiscale, în cazul lipsei temporare a disponibilităților bănești și în situația în care nu se află în procedură de insolvabilitate/dizolvare.

În cazul în care entitatea înregistrează restanță, inclusiv la bugetul asigurărilor sociale de stat, amânarea şi eşalonarea stingerii obligaţiei fiscale se efectuează în baza acordului încheiat între Casa Națională de Asigurări Sociale şi plătitor.