„Șantierele Autostrăzii Moldova avansează în ritm bun”, declară ministrul român al Transporturilor

„Șantierele Autostrăzii Moldova avansează în ritm bun”, declară ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România, Sorin Grindeanu, scrie Mediafax. Proiectul autostrăzii e divizat în două etape — prima fiind de la Ungheni la Chişinău, iar cea de-a doua etapă — de la Chişinău spre sud-estul ţării.
Porţiunea de la Ungheni la Chişinău se va conecta cu reţeaua de autostrăzi din România, în special cu autostrada A8, care ar trebui să lege Târgul-Mureş de Iaşi şi Ungheni, iar din Iaşi şi cu autostrada A7, care se construieşte acum. Efectiv, autostrada se va conecta cu noul pod în regim de autostradă, planificat pentru construcţie la Ungheni, peste Prut.
„Constructorii sunt mobilizați foarte bine, în special între Mizil și Adjud. Pe cei 28,35 km ai Lotului Mizil – Pietroasele, asocierea româno-bulgară a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 98,6%. Trebuie însă remediată rapid problema pasajului de la km 20 pentru a putea deschide circulația în luna aprilie”, transmite Sorin Grindeanu.
Constructorii turci de pe Lotul Pietroasele-Municipiul Buzău (13,9 km) au avansat până la 40% și vor finaliza lucrările până la sfârșitul acestui an. Până atunci vor asigura descărcarea de pe Lotul Buzău-Vadu Pașii, unde constructorul român lucrează în acest moment la podul peste râul Buzău.
Pe secțiunea dintre Focșani și Bacău (95,9 km), același constructor român a ajuns la stadii cuprinse între 25% și 45%, scrie sursa citată.
„În mod sigur, anul acesta se va putea circula cel puțin de la Focșani la Adjud (49 km), iar anul viitor pe toată Autostrada Moldovei, finanțată prin PNRR, între Ploiești și Pașcani (319 km)”, arată Grindeanu.
Autostrada Moldovei este cel mai amplu proiect de autostradă aflat în derulare în România. Are, în total, o lungime de 320 de kilometri și este împărțit în 13 loturi. A7 costă circa 6 miliarde de euro, este finanţată din fonduri europene.