Reacția MIDR la acuzațiile operatorilor de transport auto: „Schimbările trebuie să se facă pentru oameni, nu pentru interesele unor grupuri”

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) a venit cu un răspuns la acuzațiile de abuzuri, încălcări și corupție care i-au fost aduse, printr-o scrisoare deschisă, de către Asociația Patronale a Operatorilor de Transport Auto (APOTA).
Printr-un comunicat publicat pe 11 martie, ministerul a afirmat că digitalizarea și transparența sunt esențiale „pentru a îmbunătăți serviciile pentru pasageri și pentru a asigura condiții corecte operatorilor de transport”, iar schimbările „trebuie să se facă pentru oameni, nu pentru interesele unor grupuri”.
După criticile aduse de APOTA la instalarea sistemelor e-gps, tahografelor și limitatoarelor de viteză, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a explicat că posibilitatea de a cumpăra bilete electronic, fără taxe ascunse și fără riscul de a călători fără loc asigurat prin implementarea sistemelor digitale e-bilet, e-GPS și e-routing, care vor asigura transparență, siguranță și confort.
Totodată, ministerul a subliniat că va sprijini operatorii care „respectă regulile și doresc să ofere servicii moderne și de calitate”.
Vladimir Bolea, vicepremier, ministru al infrastructurii și dezvoltării regionale, a declarat că vineri se va întâlni cu reprezentanții transportatorilor pentru clarificări, astfel încât să identifice „cele mai bune soluții pentru un transport public modern și orientat spre nevoile oamenilor”.
„Transportul public trebuie să evolueze în beneficiul cetățenilor, iar digitalizarea este un pas necesar pentru a asigura servicii mai eficiente, mai sigure și mai transparente. Suntem conștienți de provocările tranziției, dar este esențial ca toți actorii din domeniu să contribuie la modernizarea acestui sector. (…) Interesul nostru rămâne același – confortul și siguranța cetățenilor”, a declarat Vladimir Bolea, vicepremier, ministru al infrastructurii și dezvoltării regionale.
Nemulțumirile Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto
Luni, 10 martie, APOTA, prin persoana președintelui Consiliului APOTA, Oleg Alexa, s-a adresat premierului Dorin Recean să se implice întru soluționarea problemelor cu care se confruntă ramura, întrucât acestea „nu pot fi soluționate de către MIDR”.
Una dintre problemele semnalate vizează lipsa metodologiei în baza căreia să fie stabilit tariful pentru serviciile de transport regulat rutier.
Instalarea sistemelor e-gps, tahografelor și limitatoarelor de viteză reprezintă o altă problemă invocată de APOTA.
„Deși aceste obligații au fost învelite într-un ”ambalaj” european, conținutul acestora contravine legislației UE și chiar au potențialul de a încălca drepturile fundamentale.[…] MIDR încearcă și să păstreze niște norme aberante, care vor dăuna ramurii și care au la fundament intenții corupționale, plămădite încă de ex-ministrul Spînu”, este menționat în scrisoarea deschisă.