Ministrul MEI susține că ordinul privind majorarea tarifului pentru călătorii nu va fi anulat
Ministrul Economiei și Infrastructurii, Anatol Usatîi, a susținut un briefing de presă cu privire la „evoluția pregătirii transportatorilor pentru procesul de încadrare a unităților de transport, începând cu 1 februarie 2020”. La briefing au participat și mai mulți transportatori auto.
„Până la 1 februarie transportatorii trebuie să prezinte graficul de verificare a microbuzelor și autobuzelor de pe cursele interaionale și raionale.
Toți operatorii trebuie să se conformeze regulamentului, toate autobuzele și microbuzele trebuie supuse testării”, a declarat Usatîi.
Nu avem dorința de a anula acest ordin. Noi venim cu un set de măsuri. Este unica soluție, nici într-un mod nu vom accepta anularea ordinului semnat. Trebuie să mergem la implementarea ordinului, partea tehnică.
Graficul de verificare a unităților de transport de pe cursele interaionale și raionale este eșalonat, 3 părți:
Până la 1 aprilie – o treime dintre unitățile de transport.
Până la 1 iunie – 2 treimi dintre unitățile de transport.
Până la 1 octombrie – toate unitățile de transport.
„Sunt autorizate 18 stații de inspecție tehnică din 100. Nu cred că în fiecare raion pot fi amenajate astfel de stații, însă sunt sigur că se va dubla numărul lor. Urmează că transportatorii să prezinte graficile. Certificatele vor fi eliberate nemijlocit de către ANTA. ANTA va monitoriza pe traseu și în gări gradul de încadrare”, a declarat Secretarul de Stat al MEI.
Cei mai mulți dintre transportatori le-au mulțimit responsabililor de la MEI pentru majorarea tarifelor la călătoriile interurbane.
„La cele mai multe rute, biletele s-au scumpit cu un leu, nu e așa de mare diferența. Da, la călătoriile mai îndepărtate se vede o diferență mai mare, însă nu toți și nu în fiecare zi pot să facă așa călătorie, exact așa cum nici noi nu facem și nu luăm în fiecare zi lucruri scumpe. Vreau să le mulțumesc celor de la minister, este prima dată când fac ceva pentru noi”, a declarat unul dintre transportatori.
„Problema sarăciei călătorilor nu este problema transportatorilor. Noi vrem ca în doi să ajungem la condițiile de astăzi la condiții mai bune, calitatea deservirii depinde de șofer, iar daca acesta are 3 mii de lei pe lună, cum să lucreze.
Situația de astăzi cer activități comune. Multe unități de transport trebuie nimicite sau necesită investiții de mii de euro”, a declarat un alt operator auto.
De la 1 ianuarie 2020, după mai multe proteste ale transportatorilor de pe rutele interurbane, Ministerul Economiei și Infrastructurii a dispus majorarea tarifului pentru călătorii. Astfel, după majorare, în cazul mijloacelor de transport standard, tariful este de 60 de bani per kilometru, iar în cazul unităților de transport modern, tariful a fost majorat cu 22 de bani și ajunge la 70 de bani per kilometru.