(doc) Cheltuieli DUBLE pentru Igor Dodon față de Maia Sandu în campania electorală pentru turul II
Igor Dodon, liderul Partidului Socialiștilor și candidatul formațiunii la funcția de președinte a cheltuit în ultimele două săptămâni de campanie electorală 1,99 de milioane de lei, cu peste un milion de lei mai mult decât contracandidata sa, președinta Partidului Acțiune și Solidaritate, Maia Sandu, care a raportat cheluieli în sumă de 909 mii de lei.
În raportul financiar depus de Maia Sandu la CEC și care vizează campania electorală pentru cel de-al doilea tur, lidera PAS a indicat că a primit donații doar de la Partidul pe care îl conduce, care, la rându-i, a încasat sumele respective din donații și cotizații, fără însă a indica și numele persoanelor fizice de la care vin banii. În total, Sandu susține că a primit în ultimele două săptămâni, de la partid, 909,7 mii de lei. Banii au fost cheltuiți pentru arenda telefoanelor, mașinilor, sălilor, dar și pentru publicitate electorală. Cei mai mulți bani pentru pubicitate au mers către compania publică de radio și TV, Teleradio Moldova, 154 mii de lei.
Vedeți documentul aici.
În raportul financiar al liderului PSRM, Igor Dodon, a indicat că a primit donații în sumă de 1,99 milioane de lei. 1,92 de milioane au fost cheluți pentru publicitate electorală. 1,15 milioane au mers către televiziuni. Cea mai mare parte, 316 mii de lei, au mers către televiziunile lui Vlad Plahotniuc. 208 mii de lei au mers către Ziarul Socialiștii, care aparține partidului și care a distribuit mai multe informații false în campania electorală.
114 persoane apar în listele lui Dodon ca fiind donatori. Oamenii au donat sume cuprinse între 2 și 65 de mii de lei. Printre donatori găsim nume cunoscute, dar și persoane mai puțin cunoscute. Despre donatorii PSRM, ZdG va reveni în ediția de joi, 17 noiembrie 2016.
Vedeți documentul aici.