Noi detalii în cazul accidentului feroviar din Grecia
Procesul de investigație a celei mai grave tragedii feroviare din istoria Greciei continuă. Au apărut noi detalii despre circumstanțele și cauzele accidentului. Între timp, în Republica Elenă, au loc proteste a cincea zi consecutiv.
Potrivit ultimilor date comunicate de presa elenă, șeful de gară din Larissa a fost reținut duminică, 5 martie, după accidentul feroviar de la Tempi, în urma căruia au murit cel puțin 57 de persoane. Bărbatul în vârstă de 59 de ani, numele căruia nu poate fi divulgat în conformitate cu legea greacă, este acuzat de perturbare a funcționării transportului. Potrivit avocatului învinuitului, bărbatul a fost audiat duminică de anchetatori mai bine de şapte ore. Acesta a recunoscut că a schimbat greşit un macaz, ceea ce a dus la coliziunea celor două trenuri, transmite Euronews, cu referire la postul public elen de televiziune ERT.
„Timp de aproximativ 20 de minute blestemate el a fost singurul responsabil pentru siguranța întregii Grecii centrale”, a spus avocatul său, Stefanos Pantzartzidis.
Potrivit informațiilor ERT, șeful de gară avea doar 15 zile de experiență la postul central menționat. În pofida acestui fapt, i s-a cerut să efectueze de unul singur o tură dificilă de noapte. Acum, dacă va fi găsit vinovat de ucidere din culpă, acesta riscă până la zece ani de închisoare.
Între timp, protestele din Grecia continuă. Duminică au avut loc ciocniri violente între poliție și protestatari la Atena. În timpul unui miting din Piața Syntagma, unii demonstranți au incendiat coșurile de gunoi și au aruncat bombe cu benzină. Poliția a răspuns prin tragerea de gaze lacrimogene și grenade asomatoare. Potrivit oamenilor legii din Grecia, aproximativ 200 de persoane au atacat spre sfârșit de protest forțele de ordine cu pietre, bucăți de marmură și bombe cu benzină. În urma ciocnirilor, șapte ofițeri de poliție au fost răniți.
Lucrătorii feroviari spun că rețeaua feroviară a țării se confruntă de mult cu probleme din cauza reducerii costurilor și a investițiilor insuficiente, o moștenire a crizei datoriilor cu care s-a confruntat Grecia din 2010 până în 2018.
Anterior, premierul Kyriakos Mitsotakis, care a pus accidentul pe seama erorii umane, a recunoscut că deceniile de neglijență ar fi putut contribui la dezastru, venind cu scuze într-un mesaj pe pagina sa de Facebook.
„Nu trebuie să ne ascundem în spatele erorii umane. Dacă s-ar fi finalizat lucrările Controlului Televiziunii, producerea acestui accident ar fi fost imposibilă. Faptul că Sistemul de control digital va fi pe deplin operațional în următoarele luni nu este o scuză. Îmi provoacă și mai multă durere faptul că nu i-am pus capăt înainte ca să se întâmple ceva rău”, a declarat Mitsotakis.
Două trenuri s-au ciocnit frontal în Grecia în noaptea de marți spre miercuri, pe data de 1 martie, acesta fiind cel mai grav accident feroviar din Grecia din ultimele decenii.