Principală  —  IMPORTANTE   —   Ministerul de Externe anunță că…

Ministerul de Externe anunță că a recepționat echipamente moderne pentru prelevarea datelor biometrice. Cine va beneficia

Sursa foto: MAE

Ministerul Afacerilor Externe (MAE), în parteneriat cu Agenția Servicii Publice (ASP), anunță luni, 17 martie, că a recepționat 40 de echipamente moderne pentru prelevarea datelor biometrice destinate misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale R. Moldova.

Noile documente ar urma să permită accesarea online a serviciilor publice prin semnătura electronică calificată.

„Prin dotarea oficiilor consulare cu echipamente moderne și extinderea rețelei consulare, ne asigurăm că cetățenii R. Moldova din diasporă beneficiază de servicii rapide, eficiente și accesibile. Noile stații grafice și implementarea soluțiilor digitale vor reduce semnificativ timpul de procesare a documentelor și vor facilita accesul la servicii publice esențiale, indiferent de locul în care se află cetățenii noștri”,  a declarat secretarul general Mihai Mîțu.

„(…) Începând cu 31 martie 2025, cetățenii moldoveni din străinătate vor putea solicita noua carte de identitate electronică, un document modern și sigur, ce corespunde standardelor Uniunii Europene. Având o carte de identitate, care va avea integrate semnătura electronica calificată, cetățenii noștri aflați peste hotare vor putea accesa online serviciile publice prestate de către ASP, fără a se deplasa la ghișeele noastre”, a declarat directorul Agenției Servicii Publice, Mircea Eșanu.

În paralel, MAE susține că implementează măsuri pentru suplimentarea personalului consular, relocarea unor secții consulare și extinderea rețelei consulare în regiunile cu comunități mari de moldoveni (ex: SUA).

Începând cu anul 2025, în R. Moldova urmează a fi puse în circulație noi modele de acte de identitate de tip card, cartea de identitate – eliberată cetățenilor R. Moldova și cartea de rezidență – eliberată cetățenilor străini, apatrizilor, refugiaților și beneficiarilor de protecție umanitară. 

Cartea de identitate nu va conține informația privind domiciliul și reședința temporară a titularului. Excluderea datelor despre domiciliul/reședința temporară din conținutul actelor de identitate de uz intern ar permite „eliminarea necesității preschimbării acesteia de fiecare dată când titularul își schimbă locul de trai”. Procedura schimbării domiciliului sau a reședinței temporare va putea fi accesată online de către titularul unei cărți de identitate.