Microsoft declară că au început „operațiunile de influență” a Rusiei care vizează alegerile din SUA
Microsoft a declarat miercuri, 17 aprilie, că campaniile online din Rusia pentru a influența viitoarele alegeri prezidențiale din SUA s-au pus în funcțiune în ultimele 45 de zile, dar într-un ritm mai lent decât în alegerile trecute. Conturile legate de Rusia răspândesc conținut dezbinător care vizează publicul din SUA, inclusiv criticând sprijinul american al Ucrainei în războiul acesteia cu Rusia, au spus cercetătorii Microsoft într-un raport, scrie Reuters.
Ambasada Rusiei la Washington nu a răspuns unei solicitări de comentarii, dar Kremlinul a declarat luna trecută că nu se va amesteca în alegerile din SUA din noiembrie. De asemenea, a respins acuzațiile SUA conform cărora ar fi orchestrat campanii pentru a influența alegerile prezidențiale din SUA din 2016 și 2020.
Deși activitatea rusă observată de Microsoft nu este la fel de intensă ca în preajma alegerilor anterioare, aceasta ar putea crește în lunile următoare, au spus cercetătorii.
„Mesajele cu privire la Ucraina – prin intermediul mass-media tradiționale și al rețelelor sociale – au luat avânt în ultimele două luni, cu un amestec de campanii ascunse și deschise de la cel puțin 70 de seturi de activități afiliate Rusiei pe care le urmărim”, a spus Microsoft.
Cea mai prolifică dintre astfel de campanii rusești este legată de Administrația Prezidențială a Rusiei, au adăugat ei. Un alt aspect vizează postarea dezinformarii online în diferite limbi, postările care încep de obicei cu un aparent denunțător sau un jurnalist cetățean care postează conținut pe un canal video.
„În cele din urmă, după ce narațiunea a circulat online pentru o serie de zile sau săptămâni, publicul din SUA repetă și repostează această dezinformare, probabil neștiind sursa sa inițială”, a spus Microsoft. O „creștere notabilă” a fost observată în hacking-ul de către un grup rus numit Microsoft Star Blizzard, sau Cold River, care se concentrează pe țintirea think tank-urilor occidentale, a spus compania.
„Accentul actual al Star Blizzard asupra personalităților politice și cercurilor politice din SUA poate fi primul dintr-o serie de campanii de hacking menite să conducă la rezultatele Kremlinului în cursul lunii noiembrie”.