Metodologia de înscriere a copiilor în clasa I a fost modificată

Metodologia de înscriere a copiilor în clasa I a fost modificată cu scopul de a „asigura incluziunea tuturor copiilor”, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației și Cercetării (MEC). Astfel, noua metodologie oferă posibilități de înscriere în clasa I a copiiilor cetățenilor R. Moldova din diasporă, cetățenilor UE, celor străini și refugiați, inclusiv a copiilor cu cerințe educaționale speciale.
Confor acelorași modificări, copiii cu cerințe educaționale speciale vor beneficia de o perioadă de tranziție de la învățământul preșcolar la învățământul primar în funcție de recomandările specialiștilor structurilor teritoriale de asistență psihopedagogică din cadrul Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică (CRAP).
Procesul de tranziție se va desfășura în trei etape succesive, în strictă conformitate cu orarul stabilit de Ministerul Educației și Cercetării:
- organizarea procesului de tranziție,
- înscrierea copiilor în clasa I,
- monitorizarea adaptării copilului la mediul școlar.
„Totodată, copiii cu cerințe educaționale speciale și/sau dizabilități, pentru care nu pot fi asigurate condițiile necesare pentru incluziunea educațională în școala din localitate, vor putea fi înscriși în instituțiile de învățământ care dispun de condițiile necesare, la solicitarea părinților”, precizează MEC.
Pentru instituțiile cu profil de arte și sport, noile modificări prevăd realizarea probelor de aptitudini în perioadele indicate și aprobate în orarul de înscriere a copiilor în clasa I.