Principală  —  Ştiri  —  Comunicate de presă   —   În mai multe școli vor…

În mai multe școli vor fi organizate unități de educație incluzivă care să asigure accesul la studii a copiilor cu dizabilități severe și accentuate

Sursa foto: dizabilitate.eu

Instituțiile de învățământ general primar și gimnazial vor putea organiza servicii de specializare înaltă de tip „Unitate de Educație Incluzivă” pentru a asigura accesul la educație al copiilor cu dizabilități severe și accentuate. Cabinetul de miniștri a aprobat astăzi un Regulament în acest sens, se arată în comunicatul de presă al Ministerului Educației și Cercetării.

Regulamentul stabilește modul de funcționare a serviciului pentru asistența copiilor cu dizabilități severe și accentuate, care nu pot fi școlarizați în condiții generale și/sau care necesită un pachet extins de servicii educaționale și servicii de sprijin. 

„În incinta instituției de învățământ va exista un spațiu separat unde copiii vor beneficia de suport specializat, vor fi angajați psihologi, psihopedagogi, îngrijitori, alți specialiști. Odată cu crearea acestor servicii vom oferi mai multe opțiuni educaționale pentru copiii cu dizabilități severe și accentuate. Vor fi create oportunități reale de acces al acestor copii la studii”, a menționat ministrul Dan Perciun.  

Aceste servicii vor constitui o subdiviziune structurală a instituției de învățământ și vor fi create în școli, în conformitate cu necesitățile regiunii concrete, stabilite în rezultatul evaluării complexe și multidisciplinare a situației copiilor și familiilor acestora. Unitățile de Educație Incluzivă vor fi organizate în școli cu un număr de cel puțin 300 de elevi, prin decizia autorității administrației publice locale de nivelul al doilea. 

Printre criteriile de instituire a Serviciului se enumeră: numărul de copii cu dizabilități severe sau accentuate: 15-25 de elevi din localitate și/sau din localitățile amplasate pe o rază de cel mult 20 km de la instituție, asigurarea condițiilor de acces în instituția de învățământ, infrastructură școlară adaptată la necesitățile copiilor cu cerințe educaționale  speciale, personal didactic calificat, parteneriat constructiv cu autoritățile publice locale, dar și implicarea părinților în calitate de parteneriat ai instituției.