FT: Campania lui Călin Georgescu a fost susținută de o rețea rusească folosită în timpul pandemiei, cu oameni care au lucrat la campaniile prezidențiale ale lui Vladimir Putin și Dmitri Medvedev
Campania candidatului la președinția României, Călin Georgescu a fost susținută de o rețea rusească folosită și în timpul pandemiei în Franța și Germania, pentru a induce teama de vaccinuri. Sunt aceiași oameni care au lucrat la campaniile prezidențiale ale lui Vladimir Putin și Dmitri Medvedev, în 2014 și 2018, citează Biziday investigația Financial Times (FT).
Publicația a pornit de la investigațiile jurnaliștilor români, de la Snoop, și bulgari, de la BG Elves, și a găsit documente care leagă firma de publicitate AdNow, atât de campania prezidențială a lui Călin Georgescu, cât și de campaniile de dezinformare din Franța și Germania, îndreptate împotriva vaccinurilor, în timpul pandemiei. Dincolo de această firmă sunt însă aceiași oameni, majoritatea din Novosibirsk (Rusia), care au lucrat și la campaniile prezidențiale ale lui Vladimir Putin și Dimitri Medvedev, din 2014 și 2018, dar și pentru partidul acestora, Rusia Unită.
„O rețea de influență rusă, activă în Franța și Germania în timpul pandemiei de Covid-19, a fost desfășurată și în perioada premergătoare alegerilor recent anulate din România, potrivit documentelor văzute de Financial Times. AdNow, o firmă de publicitate online fondată în 2014 de cetățeni ruși, cu sediul central la Moscova și cu o filială la Londra, a fost folosită într-o campanie de dezinformare despre vaccinurile occidentale împotriva coronavirusului. Compania, acum relocată în Bulgaria, a fost activă în campanii publicitare în România și Bulgaria, în ultimii ani, mai arată documentele. Documentele arată că, în ciuda mai multor schimbări de proprietate, AdNow are legături cu cercurile de extremă-dreapta, pro-ruse, din România, și a jucat un rol semnificativ în pregătirea terenului pentru mesajele anti-vacciniste, mistice și ultranaționaliste ale lui Călin Georgescu„
FT scrie că această firmă a funcționat ca agent de publicitate online prin care clienții săi i-au plătit pe susținătorii lui Georgescu cu reclame care au generat venituri estimate la 2 milioane de euro în ultimii ani. Fondatoare și director general al AdNow, între 2014 și 2018, a fost Iulia Serebrianskaia, o absolventă a Universității de Stat din Novosibirsk, care a lucrat la campaniile prezidențiale ale lui Vladimir Putin și Dmitri Medvedev, iar ulterior a acționat ca director de comunicații pentru partidul de guvernământ, Rusia Unită. Compania a fost apoi transferată unui alt cetățean rus.